Снимка: архив, Булфото

Транспортният министър Ивайло Московски бе категоричен, че 30 часа са абсолютно недостатъчни за взимане на шофьорска книжа и придобиване на правоспособност.

"Привърженик съм на възможно най-крайните мерки, които ще дисциплинират процеса. На мнение съм, че вероятно трябва да се върнат и полигоните", обясни Московски, който така защити "Пътна полиция", която преди ден призова да се върне обучението на полигона за младите шофьори, както и да се увеличат часовете практика зад волана.

Според тях в момента времето за кормуване е крайно недостатъчно за неопитен човек да се научи да владее колата и затова често се стига до нелепи инциденти.

Още по темата

Катаджиите настояха и за повече часове извънградско и нощно кормуване, тъй като по тъмно и извън населените места стават най-бруталните катастрофи, с най-много жертви. Освен това експертите искат всеки кандидат шофьор да мина и през задължително препитване по техническата част на автомобила.

Московски днес посочи, че е необходимо да се внесат промени и даже е възложил на "Автомобилна администрация", съвместно с парламентарната Транспортна комисия, да обсъдят такъв вариант.

На последното си заседание Държавно-обществената консултативна комисия по проблемите на безопасносттана движението по пътищата разписа текстове, които да бъдат поместени в изцяло нов Закон за движение по пътищата. Част от тях касаят именно младежите, взели книжка. Идеята е непълнолетните, които са навършили16 години, да могат да шофират с придружител, каквато практика има в редица европейски държави, сред които и Германия.

Днес министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията откри директната авиолиния София – Цюрих на авиокомпания Swiss International Air Lines.

"Финансовото състояние не позволява на държавния оператор да прави инвестиции и да развива Летище "София", призна Московски. Той уточни обаче, че процедури за концесиониране на Летище "София" могат да се очакват до края на годината, ако анализите покажат, че такава стъпка е удачна.

"Ако не го покажат, другите алтернативи са държавният оператор да си развива летището, но ще бъде изключително затруднено, защото има фактология, която не позволява да се прави това поради липса на средства", пресметна министърът.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase