Снимка: БСП
fallback

Социалният ангажимент на държавата минава през БДЖ и ръководството на компанията трябва да бъде от професионалисти, каквито  дружеството е имало, смята депутатът от БСП-Лява България Красимир Янков.

Oще по темата
„В Конституцията е записано, че България е социална държава. Социалното в управлението минава и през тази услуга - социална услуга в БДЖ. Това, което направиха управляващите е лишаване на гражданите от тази услуга. Когато няма пари за повече заплати, за помощи, пенсии, то държавата частично изпълнява тази услуга -  да помага на хората в правото да стигат евтино до работните си места“, коментира той пред Bulgaria On Air.

По думите му дотация от държавата на железници има в много европейски страни.

„Ако погледнем БДЖ, то нещо става с управлението на железниците. Проблемът на БДЖ в момента е ръководството. Иначе мотивацията на самите служители я има. Въпросът е, че това касае хиляди граждани и държавата не бива да абдикира“, добави той.

Според него политическата ситуация в момента е такава, че вече има натрупване на напрежение в много социални сфери заради управлението.

Красимир Янков посочи още, че промените в Закона за енергетиката, според които съставът на ДКЕВР ще се избира от парламента, са в правилната посока.

„Така ще се гарантира прозрачност при избора и ще има възможност чрез политически и граждански консенсус да се избере най-добрият специалист. Въпросът е обаче с какво мнозинство ще бъде избран председателят на Комисията. Това, което БСП предлага е шефът на ДКЕВР да се избира с подкрепата на 2/3 от депутатите или 160 гласа“, обясни социалистът.

По повод на предложението на АБВ към БСП за общи кандидатури на местните избори през есента, Янков заяви, че е трудно да се преговаря с партия, която само на думи е в лявото пространство.

Целият разговор с депутата Красимир Янков вижте във видеото:


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

21

Анонимен

преди 9 години

Като е нерентабилно пътническото да си ползва дотациите, да се закрие Холдинг "БДЖ", а товарното да се издържа само.

20

ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ

преди 9 години

ЖП.-ПРЕВОЗИТЕ --НЕ СА И НЕ МОГАТ ДА БЪДАТ "СОЦИАЛНА ДЕЙНОСТ"!!НЕ МОЖЕ ---ЦЯЛА ДЪРЖАВНА ФИРМА ДА РАБОТИ ---НА ЗАГУБА!!!/това си е чисто комунистическа максима в транспорта///НИКЪДЕ В ЕВРОПА --Ж.П.--ТРАНСПОРТА НЕ Е ЕВТИН ...НИТО РАБОТИ НА ЗАГУБА ЗА ДА ИЗПЪЛНЯВА "СОЦИАЛНИ ДЕЙНОСТИ"!ТАКОВА ЖИВОТОНО ----НЕМАААААААААААААААА....!

19

Таня

преди 9 години

Господа управляващи мото е проста реформата - отделете пътническото от товарното предприятие и всеки да си отговаря за бизнеса.

fallback