Снимка: архив, Булфото
fallback

БСП обвини ГЕРБ в лобизъм заради предложените промени от опозицията в Закона за движение по пътищата.

Причина за това стана искането на депутатите на Бойко Борисов да се въведе регистрационен режим за всички сервизи, като основният им мотив, че след като през 2011 г. автомонтьрството и автосервизните услуги отпаднаха от списъка на занаятите, тези дейности вече не попадат в обхвата на нито един действащ нормативен акт, което пък означава, че ремонти могат да правят и хора без квалификации.

Петър Мутафчиев от БСП, бивш транспортен министър, обаче остро се противопостави на идеята на опозицията.

„По този начин всички малки гумаджийници, всички малки сервизи по селата, трябва да минат през регистрационен режим в министерството, да дадат сума ти пари, да им се поставят едни тежки условия, които няма да изпълнят и накрая да фалират”, упрекна той.

В предложението на ГЕРБ е предвидено, че който извършва дейност, без да е регистриран, ще му бъде налагана глоба от 1000 лева или имуществена санкция от 3000 лева, което според социалиста е непосилно.

„Ако си извикам монтьор пред блока да ми оправи колата, ще му вземем 1000 лева за това, че е дошъл да ми погледне релето, значи аз трябва да викам пътна помощ, да й плащам. Не трябва държавата да фалира малките, те си имат своя клиентела, хората с по-ниски доходи разчитат на тях”, настоя Мутафчиев.

Според него като гаранция, че колите са напълно изправни, се правят годишните технически прегледи и то именно в големите сервизи, които само от този факт имат предимство пред малките.

„Сега това, което се прави, е чист лобизъм за големите сервизи”, отсече червеният депутат.

Според ГЕРБ след като нямат регистрация, малките сервизи са в сивия сектор, но Мутафичев настоя, че това не е вярно, защото и те издават касови бележки.

Предложението на ГЕРБ предвижда министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията да определя с наредба реда за извършване на регистрация и за извършване на дейностите по ремонт и техническо обслужване на пътните превозни средства, движещи се по пътищата, отворени за обществено ползване, и за издаване на удостоверение за регистрация. Регистърът ще е публичен, пише в измененията, които парламентът трябва да гласува утре, заедно с предложенията на правителството за поправки в закона.

Според предложението на правителството с промените в закона се въвежда глоба от 20 до 150 лева за собствениците на автомобили, чиято аларма се включва без основателна причина или издава сигнали, наподобяващи тези на пътните превозни средства със специален режим на движение. Така за това провинение ще се налага същата санкция като за неправилен престой или паркиране и управляване на технически неизправно превозно средство.
 
С промени в закона се цели да се спре практиката граждани на страни от ЕС да шофират коли с български номера, които са купили у нас. Ако текстовете бъдат приети, преди прехвърлянето на собствеността на превозно средство на лице без адресна регистрация в България ще трябва да се прекрати регистрацията му у нас и да се върнат номерата. За нарушаване на това изискване ще се налага глоба от 300 лева.
 
Въвежда се и изискване до месец от придобиването на ново моторно превозно средство то да бъде регистрирано в местната община. Сега законът предвижда две седмици за предоставяне на копие от договора за покупко-продажба. За нарушение на новия текст глобата става 150 лв. Новост е и изискването в общината да се регистрират и купените в чужбина автомобили, дори ако те остават с чуждестранните си номера.
 
Новост е и възможността собствениците на пътни превозни средство да предоставят електронен адрес за кореспонденция във връзка с нарушения по закона. Тази опция обаче е възможно само ако те притежават квалифициран електронен подпис.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

52

чочо

преди 10 години

*** комунисти.това е ! Естествено,че трябва да има регистрация и да се плащат данъци !

51

black sea

преди 10 години

Е какво му е лошото на проекта. Че за да извършваш ремонти от които зависи живота на хора ти искат лиценз и сертификат? Ми правилно e. Или и за лекарите и пилотите да махнем изискванията, зер за какво са им ако можеш да слагаш инжекции или да караш делтапланер. Аман от *** комунисти

50

eve1

преди 10 години

Сервиза нали е голям или малък няма никакво значение за качеството на услугата.Много добри майстори работят в малки сервизи и собствените си гаражи и то работят много по-качествено и евтино от някой голям сервиз с некадърни майстори.Трябва да се затегне контрола при годишните прегледи а не да се закриват малките сервизи.

fallback