Снимка: архив, Булфото
fallback

Остава отстъпката от 30% в данъка на автомобилите с катализатори, а за колите с евростандарти отстъпката ще е до 50 на сто.

Oще по темата
Това решиха депутатите от парламентарната комисия по бюджет и финанси, като приеха на второ четене промените в Закона за местните данъци и такси.

Според промените превозните средства с до 101 конски сили, снабдени с катализатори, но неотговарящи на екологичните категории Евро 3, 4, 5, 6 или ЕЕV, ще заплащат данъка с намаление от 30 на сто за 2014 г.

През 2015 обаче този процент ще спадне до 20 на сто, 10 на сто за 2016 г., докато съвсем изчезне през 2017 г.

Превозните средства, които съответстват на евростандартите пък, ще ползват намаление от 40 на сто за Евро 3 и 4 и 50 на сто за тези, съответстващи на Евро 5 и Евро 6. Същият процент намаление важи и за автобусите, товарните автомобили, влекачите с ремарке.

"В Закона няма изискване за допълнително доказване дали автомобилите имат катализатори, това само се посочва в данъчната декларация", поясни след заседанието на комисията заместник-финансовият министър Людмила Петкова.

Ще се изисква обаче документ за автомобилите с екологична категория, поясни тя, цитирана от БТА.

Петкова посочи, че общините са уверили финансовото министерство, че всяка община извършва контрол дали автомобилите, ползващи отстъпка в данъка, наистина имат катализатори.

Според данни на Сдружението на общините, които обаче не са пълни, защото не са от всички 264 общини, около 30-40% от автомобилите са с катализатори, но не отговарят на евростандартите.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

33

Гено

преди 10 години

До Анонимен 18: Ами като е без пари, бутай и ти количка по Аспаруховия мост. Може да са ***, пигмеи, марсианци и т.н. ама и те не могат да заобиколят законите на физиката и за да живеят трябва храна. Замисли се какво означава да се родиш в едно гето, да живееш в една стая с още 10 души и да слушаш обвинения, че не говориш книжовен български език и си необразован! Човекът се ражда необременен! Какво ще стане от него е предимно следствие на семейство, среда и късмет. *** просто оцеляват.

32

Гено

преди 10 години

Ако става дума за екология и по-чист въздух, то трябва първо да забранят печките на въглища, които замърсяват въздуха с далеч по-вредните серни окиси. През зимата в Панагюрище, човек трябва да се качи до паметника наБенковски, за да поеме чист въздух. Това обаче няма да стане, защото електората ще умре от студ. По мое скромно мнение някой в парлаМента е решил да прояви инициатива и да прокара нещо-си-там. Дали е прав или крив решението не подлежи на дискусия.

31

Гено

преди 10 години

И на ПБ и на метан има емисии на азотни окиси (механизъм на Зелдович), емисии на въглеводороди (непълно изгаряне на горивото и емисии от смазочното масло) и въглероден монооксид, които при изгарянето на ПБ или метан са действително в значително по-ниска концентрация в сравнение с бензиновото горене. Ако автомобилът има трипътен катализатор с регулиране на сместа чрез ламбда-сонда, разликата в емисиите на вредни вещества не е съществена. Извинявам се предварително, че се обаждам :-)

fallback