Снимка: архив, Булфото
fallback

В скандал се превърна днешната дискусия за изготвяне на нов Закон за движение по пътищата.

Мария Димитрова от "Безопасни улици" влезе в остър спор с Татяна Буруджиева от БСП, след като депутатката я помоли да бъде по кратка, за да може всички да се изкажат.

Димитрова избухна за това, че никой досега не иска да я изслуша, а тя имала изготвени предложения за промени в Закона.

"Не съм много сигурна дали някой ще седне да го прочете и дали някой ще го вземе присърце. В моя дом едно място липсва и не мога да го върна обратно", възмути се Димитрова, която е изгубила дете при ПТП.

Oще по темата

Малко след това Ивайло Московски нарече днешната дискусия непрофесионално организирана.

"Трябваше да ни съберете предварително, да определим някакъв нормален дневен ред. В момента чисто популистки каните хората", обърна се той към организаторите на проявата.

Бившият транспортен министър нарече "пълни глупости" лансираните в медиите предложения на левицата за промени в Закона, даде и пример – глобите за пияни пешеходци.

Депутати, представители на КАТ, министерства и граждански организации се събраха днес в НС, за да обсъдят необходимостта от създаване на нов закон за движение по пътищата.

"Мястото за политика е долу в зала. Нека за миг да загърбим политическите си пристрастия", призова на дискусията левият депутат Георги Свиленски.

Станислав Иванов от ГЕРБ пък направи дълга ретроспекция на направеното от неговата партия за намаляване на жертвите по пътищата.

"Когато се променя един толкова важен закон, трябва да има политика. Всичко останало е фарс. Не само че губим времето на хората, ами не знаем техните предложения какъв вид ще добият", заяви още Иванов.

"Докато ние спорим, някой умря на пътя", опита се да охлади страстите Алекси Кесяков от Държавно обществената комисия по безопасност на движението.

По неговите думи основният проблем е подценяването на опасностите при движение по пътищата, затова е нужно да се въведат добри европейски практики.

"Много се подценява проблемът със скоростта", каза той.

Мария Димитрова отново се включи и се обяви за сериозни наказания за системните нарушители на правилника за движение по пътищата.

Според нея трябва да се засилят санкциите за превишена скорост, шофиране след употреба на алкохол и дрога, както и неспирането на пешеходна пътека.

"Нека не бъде само глоба, нека бъде обществено полезен труд, нека шофьорът разбере, че не може да кара със 100-120 в населено място", настоя Димитрова.

Тя призова в листовките за шофьорския изпит да има включени и текстове от Наказателния кодекс.

"Никой при започването на курса не си задава въпроса: "Какво ме чака след това" и никой не отваря НК да го прочете като книга", каза още представителката на гражданската организация.

Според нея това ще обучи шофьорите и ще ги накара да се замислят какво ги чака, ако предизвикат тежък инцидент на пътя.

Участниците в дискусията настояха още за сериозен контрол на фирмите, които обучават шофьорите. Чуха се даже мнения, че сме се превърнали в "България на пешеходните пътеки".

Според представители на школи за обучение на шофьори е недопустимо на четирилентов път през 50 метра да има зебри.

Участниците в дискусията бяха категорични, че трябва да има сериозни санкции за неправоспособни водачи, както и за употреба на алкохол и дрога зад волана.

Обединиха се и около тезата, че не бива да се правят кръпки по стария Закон за движение по пътищата, а по-скоро да се изготви изцяло нов.

Днешната инициативата в НС се проведе по идея на народните представители от БСП Георги Свиленски и Татяна Буруджиева, които обявиха, че започват поредица от публични дискусии.

Първата от тях днес беше на тема: "Участниците в пътното движение, техните права и задължения. Човешкият фактор като източник за опазване живота и здравето на всички участници в пътното движение".

Целта на обществената дискусия е да се обсъдят възможностите и начините за намаляване на жертвите с въздействие върху поведението на участниците в пътното движение.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

24

кастови интереси

преди 10 години

Стига с тоя Закон за движение по пътищата, определено има има интерес от непрекъснати промени (дори изработване на нов) и този интерес е предизвикан от неизвестен брой катаджии (точния им брой може би е ТАЙНА). Финансови и кастови интереси са в основата на законодателното безумие , явно ще се плащат заплати чрез фалшиви глоби.

23

Анонимен

преди 10 години

до stef4iСъгласен съм с теб по същество,но само в последните два поста имаш 14 правописни и пунктуационни грешки, намираш кусури на другите.

22

1

преди 10 години

А кажете сега какво става с ФАРОВЕТЕ?

fallback