Данаил Папазов. Снимка: Булфото
fallback

Погасяването на дълговете на БДЖ заляга като приоритет в работата на новия министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов.

„Проблемите ще се решават поетапно, като се започне от погасяване на вътрешните дългове“, коментира той днес по време на посещение в Бургас.

По думите му наследството в БДЖ е изключително тежко, като задълженията на холдинга надхвърлят 709 млн. лева, от които 158 млн. са просрочени. Само към Националната компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) дружеството има над 108 млн. лева задължения, допълни Папазов.

Министърът подчерта, че е част от задълженията на холдинга вероятно ще бъдат намалени на принципа „дълг срещу собственост”.

Папазов лансира идеята администрацията на БДЖ да бъде преместена на Централната гара в София, където в момента тече мащабен ремонт, а сградата на ул. „Иван Вазов“ в София по всяка вероятност ще бъде продадена на Ръководството на въздушното движение (РВД), след като бъде освободена.

Предстоят и редица структурни промени в БДЖ, съобщи още Данаил Папазов. На първо време ще бъде въведена система за управление на качеството, като вече е свикана и комисия, която се е заела с въпроса, уточни той.

Засега обаче министърът не мисли за съкращения, въпреки чи пое ангажимент да работи за оздравяването на дружеството. До 15 юли администрацията на холдинга ще трябва да му предаде план, по който смята да работи. Ако програмата бъде одобрена, ръководството на компанията няма да бъде сменяно, обясни Папазов.

Що се отнася до спряната процедура за приватизация на БДЖ Товарни превози, транспортният министър защити хода си и го определи като правилно решение. „Практически няма какво да спечелим от подобни действия, защото обявената цена е изключително ниска. Още повече, че аз имам идеи как да бъдат решени част от тези проблеми“, коментира той.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

10

Анонимен

преди 10 години

otempora.blog.bg/lichni-dnevnici/2013/06/27/zashto-se-skapva-jelezopytnata-infrastruktura-ili-niakolko-v.1124364

9

Стефанов

преди 10 години

Всяко ново предприятие си има свой началник, директор счетоводители и така нататък. Все администрация. Иначе работна ръка се съкращава постоянно.Иначе и аз съм за по-големи глоби за пътуващите гратис, но я се опитайте да глобите *** примерно и един лев за това , че пътуват без билет. Просто няма как да стане.И така нататък, и така нататък. Железницата е олицетворение на държавата.

8

Стефанов

преди 10 години

Аз съм енергодиспечер В Горна Оряховица, работя на смени, и не съм администрация. В тая голямата сграда ( като хотел ) също работят влаковидиспечери, телеписки и други които също не са администрация. Господинът или другарят Димитров е хубаво преди да говори да разбере за какво иде реч, относно обитаването на тези сгради, Вярно е, че администрацията е много. След разделянето на БДЖ през 2001 година на НК ЖИ и БДЖ, и последвалата фрагментация на БДЖ администрацията стана още по-голяма.

fallback