Борисов и Фандъкова щастливи се повозиха в метрото. Снимка: БТА
fallback

Цялото метро с подземните паркинги и булевардите отгоре струва около 1 млрд. лева, което е по-евтино от изхарченото за АЕЦ "Белене".

Това изчисли премиерът Бойко Борисов в присъствието на кмета на София Йорданка Фандъкова.

„Да сравняват хората и да преценяват кое е редно да се прави и кое – не“, заяви Борисов.

Той провери реконструирания булевард "Черни връх" и новоизградените станции на метрото. Официалното откриване на новите станции от "Надежда" до "Черни връх" ще бъде на 31 август.

Булевардът е цялостно обновен от бул."България" до бул."Никола Вапцаров", с нова пътна настилка, тротоари и осветление.

„Бул. „Черни връх” го кърпехме през ден, трамваите го разбиваха и беше нещо отвратително. Досега цялата инфраструктура под него, канализация, осветление, всичко, което трябваше да се отремонтира, е отремонтирано“, един прекрасен булевард“, похвали се Борисов.

По думите му за гражданите, които идват от жилищните комплекси в полите на Витоша, има изграден паркинг с капацитет около 620 автомобила, така че да могат да ги оставят и с метрото да стигнат за пет минути до НДК и за седем минути до хотел "Шератон".

Тези, които идват от "Надежда" с метрото, на седмата минута са на площад "Света Неделя", а на дванайстата - до бул. "Черни връх", посочи премиерът.

„Метрото ще спести тонове бензин, задръствания и паркоместа в центъра на града. Тази мечта, която имаха софиянци, след 17 дни ще бъде факт“, отбеляза министър-председателят.

В понеделник майсторите си тръгват и всичко трябва да е приключило, нареди Борисов и съобщи, че на 31 август новият участък ще бъде пуснат в присъствието на председателя на Европейската комисия Жозе Барозу.

Премиерът пропътува разстоянието от метростанция "Европейски съюз", до станция "Национален дворец на културата" и накрая до последна спирка на метрото на бул. "Джеймс Баучер".

Премиерът Бойко Борисов ще настоява пред Барозу спестените от изграждането на метрото европейски пари да бъдат вложени в ново строителство.

Предвижда се първият лъч на метрото да продължи от Интер Експо Център до летище „София“, а вторият да бъде удължен с още една станция след булевард ”Джеймс Баучер”.


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

483

outsider

преди 11 години

Бойко Борисов е ненадминат в това, да ръси глупости, които медиите старателно повтарят. Какво общо има строителството на АЕЦ с това на линии на метрото? Нито АЕЦ ще вози пътници, нито метрото ще произвежда електричество.

482

Кой е строил метрото

преди 11 години

На 28.01.1998 г. е въведен в експлоатация първия участък от първия диаметър на метрото с 5 метростанции и дължина 6,5 км, от бул. "Сливница" през ж. к. "Люлин" до бул. "К. Величков". На 17.09.1999 г. е въведена в експлоатация метростанция "Опълченска", а на 31.10.2000 г. метростанция "Сердика" на пл. "Св. Неделя", като общата дължина на трасето на първия метрорадиус е 8,1 км със 7 метростанции. На 20 април 2003 г. действащия участък се свърза с ж. к. Обеля" с нов участък от 1,8 км. По този начин общата дължина на първия метрорадиус от ж. к. Обеля през ж. к. Люлин до пл. Св. Неделя достига дължина 10 км с 8 метростанции.

481

Анонимен

преди 11 години

До WhatTheЦвък. Това ми е пределно ясно. Написаното от мен е в идеалистичния вариант- ако се национализират енергоразпределителните дружества, премахне се монополистичната им структура, която им позволява да слагат чудовищни надценки и се продава ток на крайния потребител на реалната цена, със съвсем малка надценка, която да отива за покриване на разходите на централата и на енергоразпределителните дружества. Дори централата може да се издържа изцяло с износ на ел. енергия.

fallback