Снимка: Архив, Булфото
fallback

Европейската комисия започва "задълбочено разследване“ за преструктурирането на Българските държавни железници (БДЖ) заради съмнения относно плана за оздравяване на компанията.

"Комисията има съмнения дали този план е подходящ, за да се възстанови дългосрочната жизнеспособност на дружеството", се посочва в съобщение на ЕК.

Засега Брюксел събира информация по въпроса и ще се запознае с мненията на засегнатите страни относно мерките за оздравяване на БДЖ. Това не предрешава неговия (на разследването – бел. ред.) краен резултат, посочват от комисията.

Oще по темата

От ЕК припомнят, че още през май 2011 г. България е уведомила за увеличение на капитала на БДЖ в размер на 550 млн. лв.

Увеличението трябва да бъде предоставено на шест транша в периода 2011–2016 г. и цели да подпомогне преструктурирането на закъсалото дружество при изплащането на някои от задълженията. Представеният от страната план съдържа мерки за намаляване на разходите, съкращения на работници и продажба или бракуване на част от подвижния състав.

"В края на миналата година ЕК временно одобри публично финансиране в размер на 249 млн. лв. за дружеството, тъй като неговото внезапно закриване би предизвикало големи смущения, както и за да даде възможност на България да представи план за преструктуриране, гарантиращ неговата бъдеща жизнеспособност. Помощта обаче не бе предоставена", посочват от ЕК.

От комисията заявяват, че има редица съмнения относно представения през май план за преструктуриране, тъй като в него липсват няколко елемента от съществено значение, като например дали дружеството действително ще бъде жизнеспособно, ако прогнозите за приходите се окажат прекалено оптимистични.

Освен това страната ни не е представила доказателства, че приватизацията на дъщерното дружество на БДЖ "Товарни превози" ще бъде достатъчна, за да компенсира нарушаването на конкуренцията или че това ще представлява подходящ принос на дружеството към разходите за преструктурирането му, тъй като сроковете и резултатите са несигурни, допълват от Еврокомисията.

"Отписването от държавата на дълговете, натрупани от БДЖ преди присъединяването на България към ЕС през януари 2007 г., може да е съвместимо с правилата на ЕС относно държавната помощ. До момента обаче България не е предоставила необходимите пояснения, позволяващи извършването на подходяща оценка", се посочва още в съобщението.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

61

ачмонек

преди 12 години

Муспи прав си пич.Много са отворени,ще правят нова компания,а с кого?Нали според Недев БДЖ е *** и цирей.Само, че *** и циреи са той и (ЦИТИРАМ ГО по адрес на БДЖ )обкръжението МУ или ИМ.

60

муспи

преди 12 години

Не забравяйте че железниците не са наши, а на нашите поробители, така че това са си тяхни проблеми. Все още съществуваме и на тях им трябва транспорт за провеждането на нашия геноцид. Ако искаме да правим някакво добро - да саботираме всичките им планове.

59

хахаха

преди 12 години

Не се косете....искахте Боко -ето ви го....човека преструкторира,далаверизира и закрива....какво искате-има държава има проблеми..няма държава няма проблеми....!!!

fallback