Европейската комисия ще започне наказателна процедура срещу България, ако установи, че сметките за ток и парно у нас не отговарят на реалната консумация и са неразбираеми за потребителите, закани се еврокомисар Меглена Кунева.

"Не признавам призиви за енергоспестяване, когато клиентът не знае колко реално е потребил", каза тя.

Защитничката на потребителите в ЕК заяви, че ще следи дали правилно се прилага законодателството по отношение на правата на потребителите на енергийни услуги и ако нещата не са както трябва, ще избере да помогне на потребителите дори и с цената на процедура срещу България, която не иска да започва.

Кунева каза това по време на кръгла маса, организирана от Комисията на европейските общности.

Тя отбеляза, че щом 25% от клиентите на ЧЕЗ, което първо въведе 3-месечното отчитане на тока, се оплакват, че сметките им идват веднъж на три месеца, значи не всичко е нормално.

"Не искаме много - само да разберем сметките си и всички усилия в тази посока заслужават да бъдат подкрепени", каза Кунева.

Като мярка за защита на потребителите на енергийни услуги еврокомисарката предложи да се създаде специален омбудсман за приемане на оплаквания по тези въпроси.

Кунева каза още, че енергийните фирми са поели ангажимент пред нея да обслужват в рамките на 24 часа оплакванията на граждани.

"Общо 58% от БВП на Европейския съюз се прави от потребителите, а не от големия бизнес, така че потребителите трябва да имат власт", каза еврокомисарят.

На същата дискусия шефът на ДКЕВР Константин Шушулов предложи да се създаде държавен фонд за защита на топлофикационните дружества от фалит.

Призивът на председателя на Върховния административен съд Константин Пенчев обаче бе коренно различен: "За бога, хора, сезирайте съда!". 
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase