Асен Гагаузов и Савин Ковачев. Снимка: БГНЕС
fallback

Възможно е България да върне на Европейската комисия около 6,8 млн. евро за 2 проекта по ФАР, каза зам.-министърът на регионалното развитие Савин Ковачев на пресконференция в МРРБ.

Парите са усвоени за строителството на пътя от Разлог до Гоце Делчев и за втората тръба на обходния маршрут на Дупница.

Първият проект е изпълнен на 40% и по него са усвоени 3,5 млн. евро.

Вторият е завършен на 92% и европейското финансиране за него е 3,3 млн.евро.

Договорът с гръцката фирма „Породивтики“, която изгражда пътя от Гоце Делчев до Разлог, е прекратен и предстои нова обществена поръчка за изпълнител, обясни Ковачев.

Държавата ще търси правата си в Арбитражен съд в Париж, като в иска ще бъде включена сумата, която България ще върне на Европейския съюз.

Опасенията за връщането на пари заради втората тръба на обходния път на Дупница са свързани със забавянето на завършването на проекта заради появило се свлачище.

Двата проекта са от 10-те, които бяха спрени след одитния доклад на KPMG. От тези 10 проекта рискови са още пътя от Рудозем до ГКПП Илинден и обходния маршрут на Малко Търново и изграждането на ГКПП Малко Търново.

Пътят от Рудозем до ГПП Илинден е изграден на 85-87% и е пред завършване, каза Ковачев. По думите му, изпълнителят - австрийската фирма „Щрабек“, е поискал увеличение на цената с 2,5 млн. евро заради инфраструктурни проблеми.

Обектът Малко Търново се прави от чешка фирма, която е извършила около 5% от дейностите, а би трябвало, изпълнението да е около 40%, обясни Ковачев. Според него, вероятно договорът по този проект ще бъде прекратен.

За останалите 6 проекта, ще бъде осигурено национално финансиране в бюджета и работата по тях няма да бъде спряна.

МРРБ е поръчало нов доклад на KPMG за действията на изпълнителна агенция ФАР и Пътния фонд, за изпълнението на препоръките от предишния доклад. Очаква се одитът да е готов до средата на август.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

28

OMEGA-3

преди 16 години

E TEZI,SA NAI NEKADARNITE KRADCI ZA VSI4KI VREMENA...

27

провокатор 21

преди 16 години

а бандитизма по пътищата нощем и денем е само вече лош спомен от миналото.Полицайте са оборудвани със свръхмодерна техника и нови автомобили.Задължително, като те спират, ти показват видеозапис на нарушението, което си направил на пътя, и няма мърдане.За това на тях не им спират помощите, защото има ефект от тях.А тука-само наливане на вода в каца без дъно.А и процедурите за получаване на тези помощи е усложнена до безобразие-само човек с три висши икономика и едно по право може да попълни документите.Да си виждал публикувани тука,в мрежата или където и да било нещо за тези програми?Всичко е полусекретно и само за наши хора.За това ни спират програмите.И още нещо.Предполагам, твърде млад си , и не помниш,че нямаше и декар необработена земя,а почти всички заводи работеха на 2 и 3 смени.И вероятно баща ти не си е заключвал денем от страх входната вранта.Тогава нямаше европомощи.Сами сме си виновни!От горд народ се превърнахме в прегатни добичата,и овце за стригане.Сега пак прочети 9,17 и 21 и кажи че съм провокатор.Ред и Крумови закони, и тогава няма и да има нужда от Европомощи...

26

от провокатора 21

преди 16 години

Само едно нещо обясни, и ще се извиня публично тук, на всички, казвайки че най-доброто време за България са годините след 90-то и еманацията на националния идеал е влизането в ЕС.Обясни ми, сине майчин, защо Чехите имат разрешение за строеж на същите два блока, като тези,които ни спряха???Това ако не е двоен стандарт и дискриминация-здраве му кажи.А че и нашите крадат-крадат.Бил съм и в Румъния.Там положението на народа е даже и по-зле и от нашето.Но се строи!!!Знаеш ли, че вместо да уреждат роднините си, Румънските пътища в момента са една огромна строителна площадка,

fallback