Снимка: БГНЕС

Фондът за безопасност на движението по пътищата не се ползва по предназначение. Той на практика е банкова сметка, с която оперира финансовият министър – обикновено за покриване на финансов дефицит. Това заяви за БНР-Радио София Богдан Милчев от Института за пътна безопасност (ИПБ).

Още по темата
"За съжаление, Фондът се е превърнал във фирма, която купува автомобили и консумативи и цели да реализира повече печалба.  В България има хиляди места с погрешно поставени пътни знаци и неправилна организация на движението.

Там се поставят "капани" за шофьорите, а от пътните полицаи се изисква да хващат все повече нарушители. Това по никакъв начин не се отразява на пътния травматизъм. Отчита се намаляване на жертвите, каквото няма в историята на България, дори и по време на ковид пандемията, когато имаше ограничения на движението. Увеличаването на катастрофите и намаляването на жертвите е факт, който изисква специално внимание и анализ", каза още той.

Милчев обясни по-малкото загинали по пътищата в София с честите задръствания. "Като няма движение, няма инциденти и жертви."

Специалистът смята, че Държавната агенцията по безопасност на движението по пътищата в момента не координира дейността на ангажираните с това институции, а в момента стои като паразитна структура.

Проверка на Института за пътна безопасност показва, че от създаването на Фонда за безопасност на движението по пътищата през 2011 г. до октомври 2024 г. от глоби за превишена скорост са събрани повече от 591 млн. лева.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase