Снимка: БГНЕС
fallback

Генерал-лейтенант Цанко Стойков и зам.-началник на отбраната е познавал и двамата пилоти, които загинаха на авиобазата “Граф Игнатиево”. “С подполковник Димитров имахме дори съвместни полети. Той беше добре подготвен методически пилот, който е в състояние да обучава своите подчинени летци правилно и да им дава необходимата мотивация”, сподели Стойков.

"Докладът, както е направен обективно отразява полета, който те са изпълнили, тъй като разчитайки параметрите от "черната кутия", няма как това да не се случи. Аз считам, че той отразява 100% това, което те са изпълнили като конкретен полет на генералната репетиция”, каза генерал-лейтенантът пред БНТ.

"Параметрите на черната кутия са такива, каквито са. Самата констатация за необоснован риск се прави на база на това, което те са разчели от данните от черната кутия. Обстоятелствата са такива, каквито са изнесени”, допълни Стойков.

Военният сподели, че това е моралната отговорност на един командир - да вижда в строя две празни места, да вижда в кабинета за предварителна подготовка на летателния състав две празни работни места, целият колектив да живее с чувството, че тях вече ги няма.

До момента няма подадени оставки, уточни той. Допълни, че по случая с фаталния инцидент работят две комисии едната е на Военна полиция, която е за разследване на авиационни произшествия. Тя завърши своята работа и изнесе фактите и обстоятелствата, които са констатирали.

"Не е завършила другата проверка от Военна окръжна прокуратура в Пловдив, която все още изяснява обстоятелствата. Там се търси наказателна отговорност от тази комисия. С Министерска заповед е назначена работна група с председател аз и членове експерти от МО и щаба на отбраната".

След като бъде направен анализът от работната група и след направените изводи от него, ще бъдат дадени препоръки на министъра на отбраната как той да спусне той своите указания за по-безопасно изпълнение на задачите на летците. Категоричен беше, че системата за катапултиране е била изправна.

"Самолетът е минал всички проверки, допуски за конкретния полет". Мисля, че "те не са се катапултирали, защото са смятали, че самолетът е управляем. Всички системи са работели нормално.

"Ако е имало обстоятелства, които те са преценили, че са опасни и застрашават нормалното изпълнение на фигурата, аз мисля, че щяха да предприемат такива действия”, каза Стойков.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

18

Анонимен

преди 14 минути

Toz general da povtori atraktivno nomera im i da pokaje kak.

17

Кон Спи Рация

преди 3 часа

Планът на ЦРУ бе същият този ден да убият Българският Президент Румен Радев, който бе поканен да участва в този ден на полет на F-16. Тези двама герои нарочно искаха да предизвикат катастрофа, за да се отмени полета-убийство на Президента ни. Но - при маньовъра катапултите им не са сработили! А полетът на Радев на F-16 не се състоя! Не са глупави нашите военни!

16

Анонимен

преди 3 часа

До Анонимен 11Уили спри ги малко филмите. Чета в нета мнения на пилоти пилотиращи бойни изтребители на самолетоносачи. Действали през периодът 1960-2005 та. Та инфото което пишат е между 3 и 6 секунди в зависимост от самолетът. Ти на колко самолета си летял и на какъв самолетоносач си бил ? Не на филм или компютърна игра.В реалният свят.

fallback