Снимка: Pixabay
fallback

В разгара на лятото - масови закъснения и дори отменени полети. Кога обаче имаме право на компенсация?

При повече от 3 часа закъснение на полета можем да поискаме парична компенсация, но трябва ние да сме активната страна, защото паричното обезщетение не се изплаща автоматично. Това обясни Соня Спасова - директор на Европейски потребителски център пред БНТ.

"Ако причината за закъснението на полета е в контрола на авиокомпанията, то можем да поискаме компенсация. Тя зависи от разстоянието. За полетите, които са най-честите в ЕС - до 1500 км, тази компенсация е 250 евро. Тя е фиксирана на пътник, на билет. И малките деца имат право на подобна компенсация”, каза Спасова, но допълни, че тя не се дава автоматично.

"Когато пристигнем на място и полетът има повече от 3 часа закъснение и решим, че искаме да потърсим правата си, трябва да се свържем с авиокомпанията и да попълним формуляр, който обикновено е на сайта на авиокомпанията. В рамките на 5-6 седмици е нормален срок за изчакване на отговор. Но трябва да попълним формуляра възможно най-бързо преди или след полета", допълни още Спасова.

Тя обясни, че в Европейския потребителски център постъпват все повече жалби за закъснели и отменени полети. И сподели, че потребителите трябва да знаят какви са им правата и да си ги търсят. И посъветва - преди да тръгнем за летището да се информираме дали има промяна в последния момент.

Ако сме на летището и ни информират, че нашият полет ще закъснее, след втория час авиокомпанията е задължена да се погрижи за нас, като осигури храна и освежителни напитки. Ако това не се случи, можем да си ги закупим сами, като запазим касови бележки за тези разходи. В последствие можем да ги претендираме на сайта на авикомпанията. Ако се наложи по-дълго чакане, например денонощие, авиокомпанията е длъжна да ни осигури и място за нощувка, както и да покрие разходите за превоз от и до хотела", обещава Соня Спасова.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

5

А

преди 1 месец

Защо да са измамници? Те ти предлагат да се занимават с цялата галимация от твое име и си взимат такса за това. Ако искаш - сам си наеми адвокат и води дела година-две.Изплатиха ми таксата с 2 години закъснение при последното забавяне на полет, но не съм се занимавал повече от 15 минути с кантората, след което те си движиха всичко.

4

Анонимен

преди 1 месец

Ползвал съм безплатен хотел 4 звезди от Уизеър, като ми закъсня полет за следващия ден.

3

Анонимен

преди 1 месец

Пълно е с измамници във фейса дето предлагат да ти съберат глобата и да те одерат с 30%

fallback