Новият председател на Съвета за електронни медии Габриела Наплатанова поема поста за шест месеца - от 18 април до 27 октомври. След това на ротационен принцип за още шест месеца тя ще бъде заменена от Симона Велева. Наплатанова сподели и какви са някои от целите, които си е поставила да осъществи в рамките на краткото си председателстване.
"Медийната грамотност е сред ключовите предизвикателства и наше задължение е да я насърчаваме, защото опазва населението не само от дезинформация, но и от заблуждаваща информация, фалшиви реклами и кибертормоз", сподели председателят на СЕМ пред БНР.
Наплатанова допълни, че задължение на СЕМ е да повишава медийната грамотност сред населението. От регулатора са разработили клипове, с които да развиват инициативата. "Дезинформацията е сред основните предизвикателства в медийната среда. Това обсъдихме детайлно на срещата с председателя на Европейския съвет за радио и телевизия. Нещо може да е пропаганда за един пропаганда, а за друг да е истина, но разликата в окачествяването може да се постигне само със средствата на медийното ограмотяване", обясни тя.
За новия си пост Наплатанова сподели, че се приема принцип на ротация, за да може да се свърши достатъчно работа. “С оглед на това да върви работата на СЕМ и да се осигури стабилност в бъдещите процеси трябва да се търси консолидация, за да бъде приета програмата на Съвета в тази важна година и заради изборите за генерални директори на БНР и БНТ, както и заради новите ангажименти и задачи, които получава СЕМ след редица приети европейски законодателни актове", уточни Габриела Наплатанова.
Най-важното, категорична е Наплатанова, е медиите да бъдат гарант за независимост от различни политически и икономически фактори, а това става, когато те имат стабилно финансиране. И добави още: "Предложих и срещнах пълна подкрепа от колегите в СЕМ, да има национално обществено проучване за това да бъде оценена обществената мисия на БНТ и БНР - как я оценява българското население. Ще има качествено изследване с фокус групи, за да се анализират потребностите и нагласите на населението за съдържанието, което се представя от обществените медии. Какво се очаква те да допринасят за обществото? Това ще е от полза и за БНР и за БНТ”.
Специализираното наблюдение на предизборната кампания в медиите, което е по споразумение на СЕМ с ЦИК, ще обхваща 13 програми на двете обществени медии и 12 търговски медии - 11 телевизии и 1 радио, съобщи още Габриела Наплатанова.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
22
Анонимен
преди 5 месецаКо става с рекламите за хазарта ,тв май реват че губели пачки ,ми в някои държави няма. Хазарт и от там и реклама няма )
21
Анонимен
преди 5 месецаВсяка информация,различна от правителстваната,е дезинформация!!!- Първи закон на демокраДцията!
20
Правилен избор
преди 5 месецаТрябва да си довърши работа-да научи всички журналисти да ,, ъ-ъ-ъ " .кат и всяка дума на изречение да завършва на ,,ъ".Нейни са думите при кацането на самолета с медицинските сестри от Либия:,,Първиятъ полетъ".