Снимка: БГНЕС

Столична община работи по ново мобилно приложение. То ще бъде готово през април и чрез него ще могат да се подават сигнали и жалби, а съща така да се плащат данъци, изваждане на документи и удостоверения.  
Общината и програмата “Пясъчник” работят заедно по проекта.

"На втората ни среща с представителите на водещите асоциации от дигиталния сектор обсъдихме структурата, функциите и задачите на Дигиталния борд. Заедно с зам.-кметовете по „Дигитализация“ Иван Гойчев и направление „Финанси“ Иван Василев запознахме представителите на Баском, Байт, АИБЕСТ, BESCO, ИКТ клъстер с нашата визия и предизвикателства. В момента нивото на дигитализация в общината не е добро.

Основната цел е чрез приложението, предлаганите услуги от СО да станат достъпни за гражаните и бизнеса.“Знам от опит, че с енергията и капацитетът, които има извън общината, можем да решим по-бързо важните задачи, което ще е в полза на столичани. Обещахме на софиянци да имаме едно мобилно приложение за всички услуги: сигнали, жалби, проблеми в районите, плащане на данъци, изваждане на удостоверения и други документи. И вече работим по него - първата версия ще е налична идния месец", написа Васил Терзиев в социалните мрежи.

Заедно с новото приложение, общината продължава и дигиталицаята на градската среда - създаване на регистър и политики за използване на градски данни; единна платформа за достъп до градски данни; дигитален двойник на града; календар на ремонтните дейности.

Последното е много важно за гражданите. Първо комуналните дружества ще могат да синхронизират капиталовите си програми и няма да се копае два пъти на едно място. Второ - хората ще знаят навреме къде ще има ремонти", уточнява Терзиев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase