Европейската комисия оповести предварителни данни за смъртните случаи по пътищата за 2023 г., съобщиха от ЕК.
При ПТП са убити около 20 400 души, което е с 1% по-малко спрямо 2022 г. Въпреки известния напредък след 2019 г., малко държави членки са на път да постигнат целта на ЕС и ООН за намаляване наполовина на броя на смъртните случаи до 2030 г.
От 2019 г. насам броят на фаталните произшествия е намалял слабо в Испания, Франция и Италия, а в Ирландия, Латвия, Нидерландия, Словакия и Швеция е нараснал.
Общото класиране на смъртните случаи по държави не се е променило значително, като най-безопасните пътища са в Швеция (22 смъртни случая на един милион жители) и Дания (27). България (82) и Румъния (81) са отчели най-висок процент през 2023 г. Средната стойност за ЕС е 46 смъртни случая на един милион жители.
Заедно с днешните статистически данни Европейската обсерватория за пътна безопасност публикува и нов годишен статистически доклад и актуализирани профили по държави.
През 2018 г. ЕС си постави цел за намаляване с 50% на смъртните случаи по пътищата до 2030 г., а до 2050 г. да постигне нулева смъртност по пътищата. Целта е формулирана в Стратегическия план за действие на ЕК относно пътната безопасност и в Рамката за политиката на ЕС в областта на пътната безопасност за периода 2021—2030 г.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
36
Ха, ха..
преди 1 месецДай на сел. тако кола и му глей сеира.....
35
Ами , не яжте асфалт
преди 1 месец....КАРАЙТЕ ПО ЧАКЪЛЕСТИ ПЪТИЩА....ха,ха,хаааааааааа
34
Анонимен
преди 1 месецТака си е. Голяма част от катастрофите се дължат на максимално разрешена скорост много под безопасната скорост за пътя. Това го казват всички експерти, но в България няма експерти по въпроса. Разбира се, че някой каращ бавно е голяма опасност за движението и не случайно в закона има текст по този въпрос.