Снимка БГНЕС
fallback

Фирма „Столичен електротранспорт" разполага с 314 трамвая, 134 тролея, 49 елетробуса.  Това показват данни на дружеството, поискани от общинския съветник Симеон Ставрев от ПП-ДБ-СС.

Служителите са общо 1850, като 737 от тях са водачи, пише "24 часа". Средният брутен доход на водачите е 3138 лв., а на другия персонал - 2607 лв. През 2019 заплатите на персонала са увеличени с 10%, а на водачите - с 20%. 2020 - пак увеличение с 10% на всички. 2021 - пак увеличение с 10% на всички. 2022 - пак увеличение с 10% на всички. 2023 - пак увеличение с 300 лв. на основните заплати на всички.

174 трамвая се движат в София. 89 стоят в резерва. 40 са в престой по технически причини (ремонт или обслужване). Трамваите над 24 години са 190 броя, от 18 до 24 години - 17 броя, от 12 до 18 години - 18 броя, от 6 до 12 години - 25 броя, до 6 години - 42 броя (полските PESA Swing), пише общинският съветник във фейсбук.

91 тролея са в изправност, 32 стоят в резерва. 11 са в престой по технически причини (ремонт или обслужване). Тролеите над 24 години са едва 16 броя, от 12 до 18 години - 30 броя, от 6 до 12 години - 50 броя, до 6 години - 34 броя. Повечето са Škoda Solaris, а най-старите 16 са Ikarus.  54 електробуса се движат в София. Повечето са Higer, но има и 5 Karsan.
 

Столичният електротранспорт са предложили да закупят нов подвижен състав за 403,5 млн. лв., в това число: 15 къси тролея, 18 мотриси за междурелсие 1435 мм., 25 съчленени трамвая за междурелсие 1009 мм., 30 електробуса по 12 м. и 15 по 18 м., 20 съчленени трамвая за междурелсие 1435 мм. В София междурелсие 1435 мм. имат само трамваи 20 и 22. Другите са 1009 мм. За сравнение от Столичен автотранспорт са планирали да закупят 210 автобуса за 183 млн. лв. Не е ясно откъде СОС и дружествата ще намерят финансиране към момента, пише още Ставрев. Електротранспорта разполага с 3 трамвайни депа, 2 тролейбусни депа, централно управление и ремонтни поделения и база.

Стойността на материалните активи на дружеството към септември е 375,36 млн. лв. Собственият капитал към тази дата е 72,04 млн. лв. През последните 5 години дружеството има най-много приходи за 2022 - 121,4 млн. лв. Съответно и най-много разходи за тази година - 123,39 млн. лв. Към края на ноември ЦГМ дължи на електротранспорта 9,61 млн. лв. А към септември задълженията на електротранспорта са 39,57 млн. лв.

Обществените поръчки на дружеството са основно за ел. енергия, резервни части, застраховки, охрана, почистване, горива, инструменти, облекло, вода, топлоенергия. Недостигът на водачи се компенсира чрез безплатни курсове за ватмани и шофьори на тролеи, повишаване на доходите, евентуално персонал от чужбина.

Последният одит на Сметната палата е от 2018, а на АДФИ - от 2021.

Уебсайтът на дружеството е направен през далечната 2009 и оттогава не е претърпял технологично обновление. Само се пълни със съдържание. Логото не искам да го коментирам. „Столичен автотротранспорт" ЕАД (САТ) вече ми отговориха на идентични въпроси до тях за финансовото и техническото им състояние. Смея да твърдя, че при САТ нещата са по-зле. Чакам отговори и от Метрополитен ЕАД, пише още Ставрев.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

110

БАТМАН

преди 3 месеца

А СПАЙДЕРМЕНИТЕ И СУПЕРМЕНИТЕ ПО КОЛКО?????

109

Анонимен

преди 3 месеца

3138лв за двойни смени, без почивка. Само за сметка в София 3138лв не са висока заплата, топлофикация взема 300, ЧЕЗ взема 100, Софийска вода и интернет/телевизия + телефоните на цялото семейство са още 250. Останаха 2500. Храна за седмица на 3-членно семейство 250лв и остават 1200лв, ако пушиш 1000лв. Карти за транспорти или гориво за колата 150-200лв на месец. останаха 800лв. Уроци за детето или извънучебни занимания 200-250лв/месец. Ако ходи на занималня или уроци за матури - 150лв / седмица.

108

Шаши

преди 3 месеца

Нищо не разбрахме. Колко от тези 3138 лева са извънреден труд? Защото един от нашия вход е почивал само два дни през Декември. А, да. Поръчка за подвижен състав за 403млн, идеално е това, но има и комисионна. Тя къде отива. А сигурно има и още комисионна.

fallback