С 15% се е увеличил пътният травматизъм в София след премахването на мигащия зелен светофар, показват данни на Института за пътна безопасност.  

"Този проблем се появява, когато някой реши, че има едни пари, които трябва да се усвоят. Столичната община постави зелен мигащ светофар и това удоволствие струва между 6 и 8 млн. лв.  Нашият Закон за движение по пътищата не може да излиза от Виенската конвенция, когато се касае за правилата за движение", коментира председателят на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България Красимир Георгиев пред Bulgaria ON AIR.

Той цитира закона, според който се подават сигнали с немигащи и мигащи светлини за регулиране на пешеходните светофари, а не на тези за автомобилния трафик.

Георгиев и автомобилният състезател Ангел Башкехайов са категорични, че по-практично за шофьорите е поставянето на таймери, които показват колко време остава да преминаване съм зелен или червен светофар.

"Когато види шофьорът, че остават 2 секунди, а му остават 150 м, ще започне да намалява. Предвиждането на шофирането е най-важното, да плануваме ситуацията занапред. Автомобилът е средство за масово поразяване, голяма част от хората намират смъртта си. Хората, които шофират бързо се мислят за безсмъртни, a такива хора не съществуват", каза Башкехайов.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase