Снимка БГНЕС, архив
fallback

Изходният код на тол системата може да бъде възстановен, но основният проблем не е той, а сключеният договор. Това заяви пред БНТ бившият регионален министър Иван Шишков.

Договорът е сключен през 2018 г. и е така направен, че тол системата се управлява основно от частна фирма, а държавата е заложник, посочи той.

"По времето на първите два служебни кабинета констатирахме проблемите с договора, както и че е почти невъзможно юридически той да се развали. Дано сегашният редовен кабинет направи плавен преход, така че всички данни от частната фирма да се прехвърлят към държавата".

Иван Шишков припомни, че част от строежите за свързване на тол камерите са незаконни.

Oще по темата

"Когато нещо е нерегламентирано, следва въпросът дали има злоупотреби и обикновено винаги се намират проблеми. Държавата е строила незаконно, независимо, че е имало кореспонденция между тогавашния зам.-министър и ДНСК за това какви документи са необходими, за да станат строежите законни".

Шишков каза още, че вероятността да се кандидатира за кмет на София е все по-малка - по думите му, заради отношението на политиците към експертите:

"Аз ако се кандидатирам като независим кандидат, не мога да имам група общински съветници. При положение, че от 2002 г. съм работил като главен архитект в два района в Столична община и разбирам много ясно принципа на управление на общината. Просто да бъдеш кмет е абсолютно безсмислено. Възможността за градска коалиция също е почти напълно унищожена".

Бившият регионален министър коментира и проблемите с магистралите. Обясни, че служебните кабинети са свършили това, за което имат възможност, а въпросите за липсващия асфалт трябва да се зададат на прокуратурата, тъй като материалите от проверките са предадени там. Заяви, че магистралите са строени на сляпо. По повод предстоящите нови проверки на настилките, каза:

"Стана разнобой в говоренето - сегашният министър Цеков казва, че взима проби на магистрали в гаранция. Аз не казвам, че сме взимали проби на магистрали в гаранция, а казах, че сме взимали проби от магистрали във видимо лошо състояние, които се нуждаят от ремонт".

По думите на Шишков една от отговорните за "раздаването на пари" за магистрала "Хемус" е сегашната заместник-министърка на регионалното развитие Веселина Терзийска, която е била главен секретар на МРРБ по времето на министъра от последния кабинет на ГЕРБ - Николай Нанков.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

9

Анонимен

преди 8 месеца

Този ми прилича на Джейк от "Двама мъже и половина" :)))

8

Бацунгата

преди 8 месеца

То и със сорс код пак трябва да има кой да умее да борави с него. На Росица Матева хората нали имат кода на машините и пак канят британците и им плащаМЕ да пренастройват машините за гласуване.

7

Анонимен

преди 8 месеца

Нямаме държава,в провинцията е хаос и анархия в София само кражба!

fallback