Снимка: архив, БГНЕС

От днес при практическите изпити на кандидатите за шофьорска книжка маршрутът, по който трябва да премине изпитваният, се задава по електронен път, за да се премахне субективния елемент при оценяването.

Изпитът продължава 25 минути, а ако по обективни причини маршрутът е бил променен, той може да бъде удължен с 10 минути, посочва БНР.

Системата, която се използва при изпита, се нарича "Навигатор". Маршрутът се определя автоматично, на случаен и произволен принцип и така електронизацията на изпита премахва възможността да се избират по-лесни за едни и по-трудни маршрути за други кандидати, обяснява изпълнителният директор на Автомобилна администрация Борислав Муеров.

Маршрутите, заложени в електронната система, включват всички изисквания, залегнали в нормативната уредба, казва още той.  

Муеров допълва, че единствено обективни причини, като например създадена временна организация на движението поради извършване на ремонт или пътнотранспортно произшествие, може да променят предварително зададения маршрут.

Изпитът продължава 25 минути, а в случаите, при които е имало променен маршрут, той може да бъде удължен с 10 мин. Въвеждането на електронната система се отлага няколко пъти.

Официално причини за това не са съобщавани. Знае се, че системата не се одобрява от инструктори, които не правят инвестиции, не плащат данъци, осигуровки и заплати, казва Красимир Георгиев от Асоциацията за квалификация на автомобилисти те в България.

Той допълва, че електронизацията на изпита ще изсветли сектора, но дори и така действаща, също има субективен елемент, например със съобщаването на посоката на движение, казва още Красимир Георгиев.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase