Снимка БГНЕС
fallback

Министърът на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков даде началото на проверки, които Институтът по пътища и мостове започна днес по републикански пътища в страната и участъци от магистрали, чиито гаранционни срокове изтичат.

Ще се проверяват равността и качеството на използвания материал, като до края на септември се предвижда да бъдат извършени проверки на 13 участъка. Първата днес бе на участъка на автомагистрала Хемус от Ябланица до пътен възел "Боаза", съобщава БНР.

"Това е първата част от проверката. Предстоят допълнителни проверки на пет мостови съоръжения, за които също изтичат гаранционните срокове. Също и за десет пътни участъка, на които ще бъдат взети сондажни ядки, за да се установи има ли проблеми в качеството на тези обекти".

Oще по темата

Министър Цеков каза още, че в момента АМ "Хемус" се строи с недостатъчни темпове поради претенции от страна на изпълнителите за индексации на парите за строежа. В момента работна група извършва правен анализ на договорите с изпълнителите, назначена е финансова инспекция на въпросните договори за строителството на магистралата:

"За съжаление, АМ "Хемус" е заложник на, първо, порочни възлагания, извършени през 2018-2019 г., абсолютно в нарушение на закона за обществените поръчки, но още по-порочни превъзлагания и на бездействия на няколко поредни правителства. Към настоящия момент се работи с недостатъчни темпове поради претенции от страна на реалните изпълнители за недостатъчност на средствата".

За проверките ще се използва лазерен профилограф, собственост на Института по пътища и мостове. Апаратурата измерва неравностите на повърхностния слой на пътната настилка съгласно международен индекс и отчита стойностите в реално време.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

52

Анонимен

преди 8 месеца

Преди възстановяването на Слави и умнокрасивите либерали се строеше нещо, сега само се обяснява как се е крадяло, но магистралата не се строи.

51

Дрън дрън

преди 8 месеца

Окрадоха парите ,заделени от Борисов за Хемус,и трета година щели да проверяват ??? Не са нарисувани и сто метра велоалеи , но всичките вкупом се юрнаха да търсят сметка на Тоя ,който единствен е строял през последните 30 години! Фирмите били искали индексация? Ами ще искат разбира се ,само цената на строителната стомана скочи двойно! Да не говорим за инфлацията! Май номерът,че Борисов е виновен ,отдавна се изтърка!

50

Анонимен

преди 8 месеца

Пак добре, че пътищата строени до 1989 година все още издържат въпреки кражбите на демократите.

fallback