fallback

Тежък пътен инцидент отне живота на моторист в Стара Загора преди 2 дни, а черната статистика показва, че най-много жертви на пътя даваме точно в летните юли и август, когато климатичните условия обикновено са най-благоприятни за шофиране. Как може неспирната битка на държавата да се намали пътния травматизъм да се увенчае с успех?

"Безопасността е споделена отговорност между институциите и участниците в движението. Към момента нищо не може да се измени, освен поведението на участниците в движението - децата играят на улицата - това трябва да ни притеснява, човекът с който живеем, обича алкохол и шофира - сещаме се, когато стане беля. След катастрофата всички се втурваме да помагаме, но тогава обратен път няма", коментира експертът по пътна безопасност Алекси Кесяков в студиото на "България сутрин".

Oще по темата
Той е категоричен, че за 30 часа шофьорски човек не може да се научи на правила и навици.

"Не можем да го променим, освен да държи волана и да управлява, отношението към безопасността е каквото е било и преди това, семейството трябва да се вгледа по-подробно в отношението", призова Кесяков.

Автомобилният състезател Ангел Башкехайов заяви пред Bulgaria ON AIR, че скоростта блазни човек, но адреналинът трябва да се развива на определените за това места. А като основен проблем сред водачите посочи гледането на телефон по време на шофиране.

"90% от хората на светофара си гледат телефона, това е малкият проблем, но когато е на пътя - крие много повече рискове. Скоростта е най-големият проблем, младите шофьори имат достъп до бързи автомобили, когато си възпитан правилно и имаш отношение към живота, не караш бързо по улиците", допълни Башкехайов.

Автомобилизмът по думите му набира все по-голяма популярност у нас и има достатъчно места, на които да се практикува и и адреналинът да се доставя на безопасни трасета. Ангел Башкехайов подкрепя идеята за ограничаване на скоростта на места в кварталите до 30 км/ч.

"По-бавно трябва да караме в междублоковите пространства, при 50 км/ч и като си гледаме в телефона може да е фатално. Това е бичът на съвремието ни - какво ще коства, ако си проверим съобщението 5 минути по-късно, тялото ни е едно и ни е за цял живот", каза още автомобилният състезател.

"Има 30 км зона във всички големи световни градове. Това е граничната скорост, над която повредата на човешкото тяло започва да нараства.  При 30 км/ч 9 от 10 човека може леко да пострадат, а един да получи фатални наранявания. При по-висока скорост е обратното - 9 ще са загиналите", обясни експертът по пътна безопасност.

И двамата бяха категорични, че увеличаването на глобите няма да помогне за намаляване на катастрофите.

Гледайте целия разговор във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

20

Анонимен

преди 10 месеца

В КАТ няма експерти по пътна безопасност, с Кесяков идва от КАТ, значи не е експерт. Затова сме на този хал - някакви "експерти" раздават акъл

19

Анонимен

преди 10 месеца

Предимно след по-младите, не само се гледа, ами активно се използва. Но, не се свършва само до шофьорите. Пешеходци, забили поглед телефона, изкачат на платното все едно са безсмъртни, коездачи, без ръце, чатят на телефона.. Та айде да не са само шофьорите лошите, които принципно са виновни за всичко.

18

Анонимен

преди 10 месеца

Да минаваме на колелета и забрана на МПС.

fallback