Снимка: Bulgaria ON AIR
fallback

Липсата на правителство, стабилност и предвидимост в страната отключва проблеми в най-различни сектори, един от тях е транспортният. От 1 юли е предвидено тол таксите да бъдат увеличени, но от транспортния бранш алармират, че това не решава проблемите.

"Проблемите пред транспорта са няколко, като първият е по отношение на тол системата, която има нужда от цялостна реформация, а не просто увеличение на цената, което няма да доведе до необходимите резултати. Вторият е по отношение на европейското законодателство по пакет "Мобилност" - сега е моментът държавата да защити българския превозвач от т.нар. за нас "лобистки" пакет. И третото е опашките по границите и голямото изчакване - идва лято, идва засилен трафик, където ще стане кошмар по граничните пунктове", каза Димитър Димитров от Камарата на автомобилните превозвачи в студиото на "България сутрин".

По думите му цялата тол система има нужда от одит.

"Голяма част от информацията не ни се предоставя, като сме завели съответните дела. Тол системата събира повече глоби в момента, отколкото такси. Информацията, която ни дадоха, беше частична и беше за издадените електронни фишове. За първите 3 месеца имаме над 20 хиляди електронни фиша на превозвачи, като предходните години са 7-8 хиляди взети заедно", допълни Димитров в ефира на Bulgaria ON AIR.

Той припомни, че от 1 юли увеличението ще е с 50%.

"Станахме единствената държава в целия ЕС с вкарана тол система за второкласна пътна мрежа. Логиката е, че тол се плаща там, където има автомагистрали, скоростни пътища - генерират се средства, за да се поддържат тези пътища и да се направят нови. Проблемът е много сериозен. Спират ни по границите, изкарват ни нарушители, а след един дъжд затваряме Е-79", коментира експертът.

Димитров поясни, че има фирми, които на ден получават десетки електронни фишове.

"Никой превозвач няма да си бръкне в джоба и да си плати тол таксата. Всичко това се калкулира в транспорта. Точно заради това ние предложихме превозвачите, които минават определен брой километри на ден на територията на страната, да получат отстъпки, което ще им позволи стоките вътре в страната да се превозват по-евтино", добави гостът.

Димитър Димитров е категоричен, че никой няма да работи на загуба, а заради по-високата тол такса ни очаква и повишение на цените.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

15

Анонимен

преди 10 месеца

Хахаха, че тя кога заработи за да има нужда от реформа ?

14

Анонимен

преди 10 месеца

Ами като камиони карат по второкласна пътна мрежа, та да не плащат такси, ще се въведат и там. Трябва да си плащат,че рушат пътищата. Даже през селата трябва да плащат допълнително, че рушат къщите на хората. А най-добре е да се забрани преминаването на товарни автомобили по второкласни пътища

13

Анонимен

преди 10 месеца

И точно заради транспортния бранш и по точно заради няколко големи фирми не се увеличава таксата за тежкотоварните автомобили и за това не влизат пари в бюджета и нямаме добра инфраструктура.Демек всички да го д7хат важното на няколко транспортни фирми да им е по евтино.Нямаше да се вкарват второкласните пътища в тол системата ако транспортните фирми си плащаха масрафа

fallback