Снимка БГНЕС
fallback

Всяка четвърта катастрофа през нощта е с участието на шофьор със стаж под 2 години. Това става ясно от данните на МВР, предоставени на депутата от "Демократична България" Божидар Божанов.

Статистиката е само за катастрофи, в които има ранени или загинали. Участието в инцидентите на младите водачи не значи, че те са виновни за тях. В данните влизат и случаи, когато са били ударени от опитни шофьори.

Един от случаите, в които млад шофьор е и виновен за инцидента, е катастрофата на столичния бул. “Сливница”, станала около 0,15 ч в нощта срещу 8 май. Тогава 18-годишният Адриан Антонов, който взел книжка на 24 февруари, блъсна и уби пресичащите на пешеходна пътека Ана-Мария Малчева и Явор Стефанов. Ученикът карал със 102 км/ч при ограничение от 50. От 266 метра Антонов имал видимост към мястото, където пресичали Явор и Ани, но не натиснал спирачката. Не е бил пиян или дрогиран, а е бързал да се прибере заради вечерния си час, който вече бил преминал.

Общо катастрофите с участието на млади водачи са 13%, или 928 (данните са за 2022 г.). Това значи, че през деня те карат доста по-внимателно.

Въпреки това не липсват и тежки инциденти, причинени от шофьори със стаж под 2 години и в светлата част на денонощието. Такъв е случаят с 19-годишен от Белово, област Пазарджик. При катастрофа по пътя към областния град на 19 май младежът предприел рисково изпреварване. Забил се в идващ опел и убил 29-годишен мъж. Ранил и и 47-годишна жена, 2 момчета на 15 и 12 години, както и бебе на 1 година и 10 месеца.

Оказа се, че въпреки краткия си стаж зад волана тийнейджърът има цели 18 нарушения.

Заради данните от “Продължаваме промяната - Демократична България” предлагат ограничения за младите шофьори, но само за първата година. Законопроектът им предвижда забрана да шофират между 22 и 6 часа. Те няма да могат да карат и коли, по-мощни от 120 конски сили. Намалява се и количеството алкохол, което може да са употребили - вместо толеранса от 0,5 промила границата спада до 0,1.

В момента единственото ограничение за младите шофьори е, че имат по-малко контролни точки - 26. Останалите 23 получават след 2 години.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

12

Анонимен

преди 10 месеца

Хи-Хи. Като забраните на млад шофьор първата година да кара между 22 и 6 ч., на втората година какво ще получите? Шофьор, който никога не е сядал по тъмно на шофьорското място, но вече доста уверен в себе си. Поредната промяна в законите, заради самата промяна. Айде честито!

11

Убиват с холограми

преди 10 месеца

След получени сигнали се наложиха тестове. Експерт глобяван няколко пъти след монтаж на нагло престъпни НЕЗАКОННИ КАмери около ТРОЯН. Винаги е сниман с 20км по висока скорост.Сядям до него.КАра ВНИМАТЕЛНО. НАближаваме камера. ИЗпада в ПОЛУЗОМБИ СЪСТОЯНИЕ _ НЕАДЕКВАТЕН вдига скороста точно с 20КМ. Подавам сигнали с глас с ръка НЕ РЕАГИРА СНИМАТ ГО. Опитаха се да ме убият и мен след залепване на ЕКо стикер .ЗаКОНЪТ ЗАБРАНЯВА ЛЕПЕНЕТО НА отвличащи вниманието на водача лепенки.

10

Iordan Ivanov

преди 10 месеца

Терористи ползват ЕКО СТИКЕРИ И ДРУГИ холограмни оръжия за обемно обсебване ПОИМЕННО. След маркиране през терористични камери вкл тол камери жертвите се следят обемно през ЕКО СТИКЕРИ/дигитално холограмни оръжия с вградени антени ,нано скенери,нано микрофони .Експерти да докладват какви още оръжия има вградени.Обемно обсебените жертви НЯМАТ ШАНС ЗА ОЦЕЛЯВАНЕ.Експерти да огледат обсебени с висока скорост. Вижда се масов убиец около водача като белезникав обем/Вижте убииства в София вкл

fallback