Снимка: Bloomberg TV Bulgaria
fallback

В бизнеса постоянно трябва да намираш нови предизвикателства иначе по-добре да спреш. През тази година ние планираме да създадем български хотелски бранд, който ще изкараме и на международните пазари. Брандът ще е насочен към по-малки семейни хотели, като по проекта работим с група колеги, които са много добри в дигитализацията на услугите. Това съобщи Геновева Христова, управляващ директор в Ligna Group, в предаването „ИмоТиТе“ по Bloomberg TV Bulgaria с водещ Христо Николов.

Идеята е да оптимизираме разходите на хотели, които не са част от голяма международна верига и трудно оцеляват, както и да решим няколко проблема, с които се сблъскват. Липсата на работна ръка ще компенсираме с contactless технологии, при които няма нужда от рецепционисти (бел. ред. - гостите сами ще се чекират).

"Ще въведем безконтактен достъп до стаите (вместо ключ се използва смартфон или друго решение) и дистанционно управление на техниката, осветлението и отоплението в смарт стаите. Ще заложим и на cashless (безкасови плащания), както и на оптимизация на работата с букинг платформи. Всичко това ще бъде обединено в едно решение.“

Проучване на McKinsey Global Institute показва, че hospitality секторът е третият най-слабо дигитализиран след строителството и селското стопанство. Това дава огромни възможности на България. Ако съчетаем нашия опит и ноу-хау в хотелите с развитите ИКТ услуги в страната, може да се получи нещо много интересно, обясни събеседникът.

Трябва да използваме и глобалните тенденции в сектора, свързани с т.нар. bleisure туризъм (бел. ред. - комбинация от business и leisure пътувания) и дигиталното номадство, каза още гостът.

За 20 години на пазара в Ligna Group сме обзавели над 30 000 хотелски стаи в Европа.

В началото видяхме, че нашите страхотни производители на мебели не знаят как да се продават в чужбина. Двайсет години по-късно мога да споделя, че българските предприемачи все още нямат нужното самочувствие да водят преговори, да отстояват продукта си и да се продават на световните пазари, коментира Христова.

В бизнеса трябва да си решителен и дързък, да не отлагаш, тук важи принципа „бърз или мъртъв“.

"Един от уроците, които научихме за тези 20 години, е да не сме толкова наивни – да проверяваме по-добре партньорите и колегите, с които работим, да не се доверяваме толкова лесно.“

Най-важно е да сформираш екип от съмишленици и съм много щастлива, че в компанията виждам едни блестящи очи на хора, готови да се преборят с всяко предизвикателство. И не на последно място – не трябва да се вземаш много на сериозно, каза Геновева Христова.

Вижте целия разговор във видеото на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

13

Анонимен

преди 1 година

Българите от няколко години разработиха брад по-далече от българските хотели.

12

българина

преди 1 година

при лошия социализъм, за родените след 1989, бранда се казваше Балкантурист! в петък гласуваха безплатни учебници, които до 1989 бяха също бяха такива, гласуваха го всички демократични партии

11

Анонимен

преди 1 година

Много лъскави приказки какво щели да направят. Докато не предложите конкурентни цени и качество на гръцки и турски предложения за наем, ще си останете с правене на вятър на устата. А за цените нито дума не прочетох.

fallback