Снимка: БГНЕС
fallback

Омбудсманът алармира за множество постъпили жалби от граждани, търсещи съдействие срещу предстоящо индексиране на цените на мобилните оператори. Тя сезира Комисията за защита на потребителите (КЗП) и изпълнителните директори на "Йеттел България" ЕАД Джейсън Конг и на БТК ЕАД ("Виваком България" ЕАД) Николай Андреев, съобщават от пресцентъра на обществения защитник.

Диана Ковачева подчерта, че поради високата инфлация и намалената покупателната способност на хората обявеното повишаване на цените на услугите е неприемливо. Тя посочва, че индексацията при "Йеттел България" ЕАД то е с 15,4%, съгласно средногодишния индекс на Националния статистически институт (НСИ), а при "Виваком България" ЕАД с до 2 лв. за услуга.

В писмо до председателя на КЗП омбудсманът поиска проверка дали посочените мобилни оператори упражняват нелоялна търговска практика по смисъла на Закона за защита на потребителите.

Oще по темата
Според Ковачева б тези времена на тежка финансова криза, нестабилност в политическата обстановка в страната и напрежението у всички граждани на България, не е нужно да се поставят под допълнителен стрес потребителите на телекомуникационните услуги.

Омбудсманът е категоричен, че повишаването на цените на услугите на мобилните оператори е недопустимо при положение, че разходите на дружествата не са ценообразуващи. Диана Ковачева настоява ръководствата и на двата оператора да преразгледат решенията си и да не прилагат индексирането на цените на мобилните услуги, които предоставят.

Припомняме, че още в края на миналата година омбудсманът призова телефонните оператори да не вдигат месечните такси на потребителите.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

48

Наблюдател

преди 1 година

Проблема е че имаме малко оператора трябва да има поне още 3 или 4 за да се нормализира тогава да ги видим с конкуренция всеки си пази потребителя сега имаме 3 и правят каквото си искат

47

Анонимен

преди 1 година

До 0808 Точно това е ключето. Заробване - 2 години, почти е сигурно, че към момента на прекратяване ще има поне 6 месеца остатък. Другото заробване е да ви "включат" задължително минути, роуминг и др. "услуги", които вие не сте в състояние да използвате никога по принцип, или в пълен обем. Верно, затова са "горещи оферти" - гориш от момента на подписване на договор.

46

Анонимен

преди 1 година

Всякакви договори и месечни такси трябва да се прекратят, да се обявят за незаконни и да се плаща само доставени месечни услуги. За клиента е безсмислено да има договор даже е в негов ущърб. А месечната такса е по-скоро такса следене тоест плащате си за да ви следят къде пътувате.

fallback