Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

По традиция в последните дни от всяка година нараства търсенето на фойерверки за празнуването на Нова година.

“Най-доброто време за закупуване на фойерверки за нас търговците е колкото може по-рано, но практиката показва, че в момента основната част от клиентите се появяват в последните три дни преди Нова година. Това създава навалица, невъзможност всички да бъдат обслужени абсолютно адекватно, но се съобразяваме с това и правим всичко възможно, което можем”, заяви в интервю за БГНЕС Тодор Попов, управител на магазин за фойерверки в столицата.

Той е категоричен, че с годините клиентите вече доста образовани, те идват и знаят какво искат. “Последните години се набляга на пиробатерии, тъй като те са лесни за използване, красиви са и са сравнително по-безопасни за използване спрямо други изделия”, посочи Попов.

Той заяви, че на Балканите манталитетът на хората е малко по-специфичен - те обичат гърмежите и обичат да се забавляват, особено за Нова година.

“Това понякога подтиква хората, дори да не могат да си позволят скъпи неща, да си купят нещо по-евтино, но така или иначе си купуват задължително“, отбеляза той. По думите му пазаруването за празника е “по-скоро е импулсивно и емоционално”.

А иначе, магазинът му е уникален, защото и в България, и в други страни, няма такъв богат асортимент. Освен това Попов дори изнася фойерверки за около 16-17 държави.

Оказва се обаче, че в различните държави хората търсят различни артикули. “Държавите, които са на Балканите, са подобни на България - пиратки, пиробатерии, естествено в по-ниския ценови клас. Когато отиваме малко по на Запад, по-богатите държави поръчват подобни неща, просто по-скъпи, и могат да си позволят по-качествени продукти”, отбеляза Попов.

"В България все още не е толкова популярно използването на вулкани или фонтани”, разкри той и добави, че най-популярният вулкан в страната е коничният.

Попов коментира и забраната за използване на фойерверки на Нова година. “Това е една болна тема, която беше леко политизирана. Мисля, че бизнеса и политиката не трябва да се смесват, но така се получи, че нашият бранш се оказа на място, на което не искам да се оказва. Ние сме може би хората, които сме направили този бизнес от 100% нелегален, на 100% легален”, подчерта той.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase