Снимка: БГНЕС

След дълги настоявания и изпращане на становища от страна на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) до всички отговорни държавни институции, до края на март ще започне дигитализиране на процеса на подаване на туристически визи и заплащане на документите онлайн.

Представителите на браншовата организация са получили това уверение от заместник външният министър Велислава Петрова, в присъствието на депутати и представители на бизнеса на заседанието на Комисията по туризъм в парламента.

„Целта ни е в този момент на криза - за туризма в света и у нас, да се облекчи максимално получаването на документи от хората, които посещават България и да се възползват от нашите услуги“, подчерта Атанас Димитров, зам.-председателят на БХРА.

Той допълни, че към основния проблем с кадрите върху бранша са се стоварили и други неблагоприятни фактори – трета година Covid пандемия, повишаване цената на тока и други икономически катаклизми.

„Хората се чувстват несигурни и се пренасочват към други сектори, дори емигрират от страната. Няма да можем да обезпечим летния туристически сезон. Изпитваме затруднения и през зимния. Две-три години закърпвахме положението с кадри от други страни – Молдова, Украйна, Беларус, Казахстан и други. Но и тук срещаме трудности – пребиваването им е ограничено, а дори и да са квалифицирани, им трябва време за адаптация“, обясни още Димитров.

Той изрази надежда пандемията вече да затихва и клиентите да се завърнат в заведенията и хотелите.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase