Снимка: БГНЕС
fallback

Участъкът, в който стана тежката катастрофа на магистрала "Струма", все още няма Акт 16. Причината е, че не са приключили отчуждителните процедури, заяви на пресконференция служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова.

По думите й, докладът, който тя възложи да бъде изготвен след катастрофата с македонския автобус, при която загинаха 45 души, е готов. Той е показал, че състоянието на пътя е добро.

Oще по темата
"Като грапавост пътната настилка е с много добри показатели. Също така съпротивлението на хлъзгане е много добро, така че като цяло състоянието на пътната настилка е много добро. За маркировката - първо тя се подновява периодично. Към датата на катастрофата обаче има подновена само осева линия и има 6-месечно забавяне на подновяването на маркировката", добави Комитова.

Регионалният министър уточни, че същите две фирми, които са спечелили конкурса за подновяване на маркировката, е трябвало да се погрижат и за сигнализацията в участъка. По думите й, мантинелата е поставена през 2007 г. и е отговаряла на тогавашните норми.

"Очевидно катастрофата не е била с голяма скорост, но е възникнал пожар. Нямаме обяснение как толкова бързо е изгорял този автобус. Много странно събитие. Като първи мерки, които можем да предприемем - те са няколко", каза още Виолета Комитова.

По думите й, скоростта в отсечката ще бъде ограничена.

"През 2013 г. този път няма габарити на магистрала. По проект той е с ограничение от 90 км/час, но въпреки това скоростта е вдигната до 120 км/ч. Не можем да твърдим, че скоростта е причина за трагедията, но според нас пътят не отговаря за тази скорост", подчерта Комитова.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

182

Да бе да

преди 2 години

Имало туби в автобуса, но били пълни с вода за резерв, щото вода в Турция, България и Македония няма, нали са пустини. А бензина в Турция сега е 1,21 лева за литър и не е сменил съдържанието на тубите по време на престоя- нощувките. Реакцията е същата като при нaпалма.

181

Има

преди 2 години

Писмо с входящ номер до С.Янев 01.02-26#5/23.08.2021 - за одит относно оценка на риска включващ липса на знаци и маркировки и други нередности, но не разгледан, следват още 1 писмо предупреждение и една провалена среща от Комитова месец преди катастрофата. За какъв акт 16 ми говори тази парашутиска.

180

Анонимен

преди 2 години

Автобуса сигурно е запушил,задимил още преди да стигне до отбивката понеже очевидците спасили се казват събудили се от удар в бордюр,който е нисък,няма височина на висок градски бордюр,че да среже напомпени гуми на автобус след което се лашнал първо в дясно после ляво,като задрал мантенелата я изхвърлил в/у отбивката и се освободил от нея,че се забил в отсрещните и ги счупил,щом до отбивката е бил обхванат в дим от който са искали да се избавят,не е било нужно рязко да свива,направо плавно спира

fallback