България е сред първенците в черната класация за най-много жертви по пътищата на ЕС. Има ли шанс да намалим жертвите в катастрофите, какво и от кого зависи това - темата коментират експертите Христо Радков и Йонко Иванов.

"Ние винаги сме шампиони по катастрофи и жертви по пътищата. Най-важната причина е самият път", убеден е председателят на Българското обединение на шофьорите Христо Радков.

Още по темата
"В Европа, като тръгнете по магистралите, единствените места, където няма качествени пътища, са Румъния и България. Ето защо и жертвите тук са най-много", коментира той в студиото на "Денят ON AIR". И добави, че освен магистралите, трябва да се ремонтират и обходните пътища.

Според него ако се подобри организацията на движението, извършат се ремонти по пътищата - и ситуацията с катастрофите и жертвите ще бъде различна.

"В България думата държавна политика по пътна безопасност липсва. Там са сложени хора, които не са се занимавали с това. Агенцията по пътна безопасност е по-малка от Автомобилна администрация", коментира председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов.

Той определи като положителна срещата с транспортния министър през седмицата и се надява да не се стигне до протести по магистралите.

"Диалогът се възстанови. Ние настояваме за незабавни промени в "Автомобилна администрация", искаме ревизия на действията на тези хора, които са на толкова високи позиции", уточни още той за Bulgaria ON AIR.

Иванов уточни, че има проблем с провеждането на изпитите за бъдещи шофьори. Таблетите постоянно спират, налага се да се чака с часове старта на изпита по кормуване.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase