Снимка: БГНЕС
fallback

Послания "Разпродажба", "Само сега", "Топ цена" върху червени етикети примамват потребителите за следпразнични покупки при съмнителни условия.

Търговци масово опитват да пласират изостаналата продукция с некоректни съобщения за отстъпки, е установила проверка на Националната асоциация за защита на потребителите /НАЗП/ на състоянието на пазара този уикенд, след като по Великден също регистрира множество нарушения, когато граждани сигнализираха за нелоялни практики в търговската мрежа.

През последната седмица хит при "намаленията“ са липсващи стари цени и период, в който ще се прилага отстъпката. По закон всяко съобщение за намаление на цените задължително трябва да посочва срока, през който стоките и услугите се продават с намалени цени. Целта е потребителят да е наясно докога ще може да се възползва от условията на офертата и да не взима импулсивни решения.

Където пък е посочен период на намалението на великденски лакомства (шоколадови зайци, яйца, пилета и пр.) и играчки, често той е с продължителност близо два месеца, което също е нарушение. Съгласно чл. 66 ал. 1 от Закона за защита на потребителите /ЗЗП/ съобщението за намаление не може да се прилага по-дълго от един месец.

Проверките на НАЗП установиха и случаи, в които великденски продукти като яйца и козунаци се предлагат на намалени цени, но етикетът е поставен така, че старата цена изобщо не се вижда и потребителят не може да разбере какъв е размерът на отстъпката.

Предлагането на "нов продукт“ на "промоция“ е друга нелоялна практика, която е направила впечатление на НАЗП при последните проверки. Въпросният търговец е възприел формулировката "промоция“ като равносилна на намаление (при него всички намалени стоки са обозначени по този начин). А съгласно ЗЗП всяко съобщение за намаление на цените трябва да съдържа старата цена, която търговецът е прилагал през определен период преди датата, от която влиза в сила намалението на цената.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

7

У

преди 2 години

Купувайте от разни ЕТ и от пазарите и после плюйте по големите вериги. Ние пък нито веднъж не сме попадали на развален продукт в Била, Лидл и т.н. В единият в квартала има щайги с неща, които изтичат в деня или след 2-3дена, намалени 20-50%. Само веднъж съм уцелвал суджук или кашкавал на 50%, всичко се разграбва сутринта и даже тези щайги са в хладилник. Просто има търговци и търговци-менте-мошеници

6

Анонимен

преди 2 години

От 10 години гледам в ютюб как в Русия се борят с техните магазини ''Хрюши против '' - в ютюб и много други блогери Гледайте и ще научите всички мръсни номера които правят търговците У нас е същото Например , гледате ли на колко градуса работят хладилниците им - често ги слагат на 10-12 градуса вместо на 4-6 и така икономисват пари от сметките за ток А стоката вътре се разваля

5

до 1

преди 2 години

Ама не можеш да се таковаш сам,ЯЗЕ ти трябвам.

fallback