Снимка: БГНЕС
Допустимите нива на шумасае 70-80 децибела.
 
"След това следват звукови въздействия, които увреждат физически слуховия анализатор на човека". Това каза пред БНР д-р Димитър Кехайов, специалист по отоневрология и по уши, нос гърло.
 
Шумът от автомобилния трафик е вреден, но не уврежда слуховия анализатор, допълни специалистът.
 
"Този шум е вреден поради една съвсем друга причина - той натоварва нефункционално, неприродосъобразно слуховия анализатор на човека. Той е монотонен, той е еднотипен, той е непрекъснат", подчерта Димитър Кехайов.
 
Той допълни, че замърсяването на въздуха е голям проблем и обясни, че опасността идва от триенето на автомобилните гуми при движение на автомобилите.
 
"При триенето на гумите, на практика какво се получава - непрекъснато се изтриват тези гуми, излитат нагоре изтритите прашинки, но понеже те са по-тежки от въздуха, вместо да излетят нагоре, както при изгарянето на газовете, падат обратно и започва една непрекъсната въртележка - излетели-паднали", изтъкна Кехайов.
 
Основна причина за появата на алергии е замърсяването на въздуха, каза още специалистът. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase