Снимка: Pixabay
fallback
Миналата седмица най-голямото туристическо изложение за професионалисти в Лондон World travel market се проведе за първи път онлайн. 
 
"Бих обобщила изводите си от изложението в четири основни направления - туризъм ще има безспорно, никой не го поставя под въпрос, гледаме напред в бъдещето основно с хоризонт 2022 година, но с надежда да стартираме от месец май - юни 2021 година с малки стъпки. Може би при още по-благоприятни обстоятелства и от Великденските празници. Тенденцията е да се пътува на по-близки до средни разстояния и в този смисъл България става една доста атрактивна дестинация за основни наши западноевропейски пазари", каза пред БНР Даниела Стоева от Асоциацията на българските туроператори и туристически агенции.
 
По време на изложението България също е имала свой виртуален щанд. Участие са взели 20 български туроператори, хотелиери, някои общини.
 
"Очакват се сътресения на пазара и фалити, няма начин това да се предотврати при толкова дълъг застой на цял един бизнес сектор, но ще останат финансово стабилните туроператори със сигурност, като основният извод е, че ще останат тези, които предлагат една добавена стойност на продукта си. Масовият туризъм под формата на чартъри ще отстъпи със сигурност място на индивидуалния тип пътувания, като това не означава, че хората няма да пътуват в групи - ще пътуват, но в по-малки групи - семейства, приятели, компании, клубове по интереси", допълни Даниела Стоева.
 
Очаква се трансформация на търсенето на туристическия продукт.
 
"Добавената стойност, която ще формира предимствата на туроператора, се изразява в осигуряването на преживявания - срещи с местни хора, досег с местна култура, живот, храна. Тези преживявания, които туристът сам трудно би могъл да си организира. Всеки вече би могъл да си резервира сам хотел и самолетен билет, но именно преживяванията са добавената стойност, която ще осигури мястото на туроператора в съвременните пазарни условия", подчерта Стоева.
 
Кризата показа колко фрагментиран е туристическият сектор като икономически отрасъл, както и извади на показ напълно сгрешения подход за подпомагането му на парче, това доведе до голям дисбаланс на ресурси, коментира Даниела Стоева.
 
"Не се отчете факта, че отделните браншови сектори в отрасъл туризъм са засегнати в различна степен. Тя може да варира от спад по-малко от 30-40%, до спад от 100%, второто е особено валидно за туроператори и хотелиери, които оперират на международните туристически пазари и определени пазари, които въобще не можаха да започнат да пътуват поради рестрикции", каза още Стоева.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

7

Ще,ще

преди 3 години

Онлайн туризъм с Гугъл ърт.

6

Анонимен

преди 3 години

Ами то всички в туризма перем ДО 2 ела и ти да переш ама няма кой дати даде да му изпере защото не ставаш за тази работа.

5

Анонимен

преди 3 години

Край, ти не си ли от Симитли?

fallback