fallback

Автоинструкторите отложиха протеста в София. Kакво се разбраха с правителството и какво си казаха с транспортния министър?

"Решението е ясно - промените нямат разумна алтернатива. Това не бива да заблуждава никого, че ако се минава към диалогичност, както се случи в тази среща, промените ще бъдат отложени. На 20 октомври имаше много голям форум - там държавните институции, браншовите организации казаха, че трябва да има промени, защото в противен случай - от 90% сив сектор ще стане 100%. Ако сега убитите са 100, ще станат 1000", каза председателят на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България Красимир Георгиев за "Денят ON AIR".

Той смята, че обучението в момента е под всякаква критика.

"Автоинструкторите нямат отношение към нормативната уредба, те имат договорености с работодателя, в които те имат своите задължения и получават съответното възнаграждение. Те са служители в учебния сектор, но 90% работят като фирми, без да имат право. Автомобилна администрация в лицето на нейното ръководство години наред създаваше умишлено и съзнателно този сив сектор", коментира експертът пред Bulgaria ON AIR.

Красимир Георгиев подчерта, има около 425 учебни центрове без нито един собствен автомобил.

"Ако сега ръководството на Министерството им кляка - това няма да реши проблеми, ще го отложи временно, но пак ще трябва промените да влязат в сила. Огромен е процентът на тези, които не са карали шофьорски курсове по повече от 4-5 улици", добави Георгиев.

От Асоциацията са предложили електронен контрол по време на обученията.

"Той вбеси протестиращите, защото няма да могат да си возят жената по време на обучение. Няма да могат да ходят да си пазаруват. За да е 350 лв. курсът - не може часовете да са 31. Няма как", категоричен е специалистът.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

6

Експерт

преди 3 години

1. Пешеходец видели автомобил да бяга колкото може по-надалече2.на пешеходните пътеки да има табели с надпис: пресичаш на своя отговорност3. Пешеходец да няма право да се движи пеш по пътното платно4. Пешеходец има право да пресича пътното платно само чрез подлез или надлез5. шофьорите да имат пълното право да стрелят без предупреждение по движещ се пеш по платното или колоездач или с тротинетка6.във всеки автомобил да има монтиран катапулт при нарушение излитане в космоса

5

Факт

преди 3 години

Всичко опира до изпитите-ако са реални,неможещ няма как да вземе книжка.Тогава автошколите сами ще подобрят работата си.Впрочем,на едни 10 часа им стигат,а на други и 100 са малко!И шофьорският курс НЕ трябва да е задължителен-има достатъчно интелигентни хора,които могат сами да се подготвят!По-интелигентни от инструкторите и полицаите...Факт е,че много школи са корупционни посредници,а изпитващи често късат за да осигурят приходи на инструкторите!

4

Анонимен

преди 3 години

Не е в броя часове. Има патки, които и една година да карат, няма да стане. На такива трябва кротко да се обеснява, че това не е за тях и колкото и да са си го навили на пръста, да се откажат. Защото в противен случай, стават опасни за нормалните хора на пътя.

fallback