Снимка: БГНЕС
fallback
"Потребителите не могат да разберат съдържанието от фактурите на "Топлофикация", защото информацията е в насипен вид. Тя е неясна и освен това подвеждаща. Вижда се една сума, която трябва да платите в определен срок. Това обаче не е дължимата". Това каза в ефира на Нова ТВ омбудсманът Диана Ковачева. 
 
"Получавате писмото, отваряте съобщението и виждате на първа страница сумата със срок за плащане. Трябва да отворите на втора страница и тогава на таблица ще се види окончателната дължима сума по обща фактура. Надолу следва още информация с някакви неясни суми", заяви още обществения защитник. 
 
Тя изтъкна, че е изпратила препоръка към "Топлофикация – София" информацията във фактурите да бъде представена по начин, който е ясен, разбираем и неподвеждащ.
 
"Това е изискване и на Директивата за енергийна ефективност. Трябва да има дори и графични знаци и оформление. Необходимо е да е ясно за какво плащате", допълни Ковачева.
Oще по темата
 
Според нея, когато хората не знаят какво плащат, те не могат да защитят правата си и да оспорват фактурите.
 
"Директорът на дружеството ми каза, че винаги е било така и е заложено в общите условия", изясни Ковачева. 
 
Тя информира, че е изпратила 150 жалби до Комисията за енергийно и водно регулиране, които да бъдат проверени.
 
"Удължен е срокът за обжалване на изравнителните сметки, това също е правилно. Някои ги получиха късно, а до други изобщо не достигнаха. На практика хората не знаят какво точно плащат", добави Ковачева. 
 
Ковачева каза още, че на изслушване в парламента директорът на "Топлофикация – София" е поел ангажимент да се справи с проблема с неясните фактури.
 
"Не знам как "Топлофикация" се обърква при условие, че работи с парите на хората. Потребителите се оплакват от това, че имат разминаване между данните от топлинните счетоводители с изравнителните сметки, които получиха и тези от "Топлофикация", посочи още Ковачева. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

30

И.Б.

преди 3 години

Нека измамените от "Топлофикация" се съюзят и подадат колективна жалба до съда. Тогава няма да е така скъпа вноската за всеки поотделно, необходима за даване ход на делото. Омбудсманът явно има ограничени пълномощия, щом може само да заявява за неуредиците на това дружество. Нека инициаторите се обърнат към омбудсмана за адресите на подалите сигналите.

29

Случаен минувач

преди 3 години

Аз въобще не искам да им ползвам услугата. Защо трябва да ме задължават да плащам за нещо, което не ползвам?

28

ами,

преди 3 години

Фактурите на "Топлофикация"София абсолютно винаги за били подвеждащи и неясни.Откакто съществува крадливото дружество.

fallback