Снимка: БГНЕС
"Потребителите не могат да разберат съдържанието от фактурите на "Топлофикация", защото информацията е в насипен вид. Тя е неясна и освен това подвеждаща. Вижда се една сума, която трябва да платите в определен срок. Това обаче не е дължимата". Това каза в ефира на Нова ТВ омбудсманът Диана Ковачева. 
 
"Получавате писмото, отваряте съобщението и виждате на първа страница сумата със срок за плащане. Трябва да отворите на втора страница и тогава на таблица ще се види окончателната дължима сума по обща фактура. Надолу следва още информация с някакви неясни суми", заяви още обществения защитник. 
 
Тя изтъкна, че е изпратила препоръка към "Топлофикация – София" информацията във фактурите да бъде представена по начин, който е ясен, разбираем и неподвеждащ.
 
"Това е изискване и на Директивата за енергийна ефективност. Трябва да има дори и графични знаци и оформление. Необходимо е да е ясно за какво плащате", допълни Ковачева.
Още по темата
 
Според нея, когато хората не знаят какво плащат, те не могат да защитят правата си и да оспорват фактурите.
 
"Директорът на дружеството ми каза, че винаги е било така и е заложено в общите условия", изясни Ковачева. 
 
Тя информира, че е изпратила 150 жалби до Комисията за енергийно и водно регулиране, които да бъдат проверени.
 
"Удължен е срокът за обжалване на изравнителните сметки, това също е правилно. Някои ги получиха късно, а до други изобщо не достигнаха. На практика хората не знаят какво точно плащат", добави Ковачева. 
 
Ковачева каза още, че на изслушване в парламента директорът на "Топлофикация – София" е поел ангажимент да се справи с проблема с неясните фактури.
 
"Не знам как "Топлофикация" се обърква при условие, че работи с парите на хората. Потребителите се оплакват от това, че имат разминаване между данните от топлинните счетоводители с изравнителните сметки, които получиха и тези от "Топлофикация", посочи още Ковачева. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase