Снимка: Pixabay

Пандемията доведе до бум на продажбите в стоките за ремонт и градината в световен мащаб. България не се изключва от тази тенденция. Това заяви Андрей Евтимов, изпълнителен директор на "Доверие Брико" (Mr. Bricolage), в предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria.

"През март и април хората бяха притеснени заради несигурността. През първите няколко седмици имаше срив в продажбите и броя клиенти от около 40%", каза Андрей Евтимов относно дейността на Mr. Bricolage по време на пандемия.

Гостът отчете също, че клиентите са започнали да пазаруват по-бързо.

"Най-голям ръст в продажбите отбелязват стоките за градината. Другата група продукти, към които има интерес, са свързани с козметичните ремонти, както и търсене на осветителни тела", обясни той.

Спадовете залежават продуктите за по-сериозни ремонти – плочки, ламинат, паркет. Евтимов отдава това на притеснение за сигурността на доходите от страна на клиентите.

"Стремим се към привлекателни промоции. Има леко ориенитране към ниската ценова гама. Но българинът знае, че евтиното невинаги е добро и от друга страна, има покачване на продажбите и в средната ценове гама", допълни гостът.

4-5% от продажбите в сегмента "направи си сам" са онлайн, стана ясно от думите на му. Той отдава това на желанието на клиентите да пипнат и пробват стоката, както и да бъдат консултирани.

Според него от тенденцията за закупуване на стоки, които изискват майстори и специалисти за полагането им, сега се връщаме обратно към истинското "направи си сам".

Целият разговор - във видеото

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase