Снимка: Pixabay
Старата измама с "магически" перфорирани очила, които връщали зрението, върви на нов глас онлайн, алармира "Труд".
 
Ако се вярва на рекламата, "само 10 минути дневно, точно толкова е необходимо, за да възстановите напълно нормалното си зрение за 21 дни". 
 
Очилата се рекламират под марката Ayur read pro.
 
Има си и лице - 20-годишният Антон Ганев, който открил и разработил метода за своя дядо с увредено зрение. Естествено Антон е фалшив герой.
 
Нищо, че методът бил "толкова ефективен, че помогна не само на него, но и на 23 хил. други хора със зрителни проблеми. Всеки от тях възстанови напълно нормалното си зрение”.
 
Историята на Антон добива още по-абсурден вид, след като става ясно, че учителката му пренебрегнала проекта и заради това директорът на училището трябвало да я уволни. 
 
Иначе магическите очила са на цена 69 лева.
 
Лицето, което трябва да е Антон, е използвано за реклама на зъболекарски кабинет в Лондон. Най-вероятно е свалена от банка за снимки. Със същия кадър се рекламира и друг дентален център в Уинчестър.
 
Сайтът, който рекламира очилата в България, е пълен с правописни грешки, тъй като е преведен със софтуер, а данни за търговеца липсват. Това са двата най-важни признака, по които може да различите коректните сайтове на търговци от некоректните. При проверка на продукта в Google откриваме и версия на словашки език, в която Антон се казва Адам, а историята му е едно към едно с българската.
 
Така наречените перфорирани очила, присъстват на пазара в България от 10 години и ги продават за около 6 лв. в китайските магазини, а в аптеките струват около 20 лв., показа проверка на вестника.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase