Той коментира, че държави, които са с много по-добър бюджет, могат да си позволят по-бързо изменение на инфраструктурни проблеми.
"Обществото има средства да си купува по-модерни и по-сигурни автомобили. Ние караме най-стария автопарк в ЕС, който също е част от тази безопасност. Наблягаме върху тази тема, както и преди няколко дни отчетохме втория ден за безопасност на движението по пътищата - 29 юни. Този ден е, за да се говори изключително много по тази тема, за да може да променим поведението на хората", допълни Рапчев пред Bulgaria ON AIR.
Експертът посочи, че тази година са наблегнали на 4 теми - телефон, колани, скорост, за която е доказано, че е най-опасното нещо, и безопасна градска среда.
"Телефонът и разсейването - виждате, че не само водачите са проблемни, дори и самите пешеходци, комуникирайки по телефона, те губят представа къде се намират. Един водач, който само за 2-3 секунди си отнеме вниманието, автомобилът продължава да се движи, той няма никаква представа какво се случва около него и ако се случи нещо извънредно няма време да реагира", категоричен е експертът.
Рапчев подчерта, че по време на мерките, които бяха взети, свързани с епидемията, трафикът е намалял.
"Спадна с 30-40%, а по същия начин спадна и броят на произшествията, броят на загиналите. Това показва, че интензивността на движението е пряко свързана с травматизма. Но когато намаля трафикът водачите решиха, че могат да се движат с по-висока скорост. Това доведе до много нелепи инциденти, които бяха с трагичен завършек. В последните 10 години юли е най-аварийният месец в България. Това зависи от много фактори. През този месец пътуват не само българи, но и много чужденци. Това затруднява трафика", добави Росен Рапчев.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
fallback
fallback
fallback
Коментари Напиши коментар
91
Anonimen
преди 3 годиниСтари ама здрави аз карам мерцедес 124 бетон кола кажете коя нова кола ще издържи повече от старата
90
Уууу
преди 3 годиниАйде пак-стари били колите. Стари, ама здрави! Ние сме с три. Пежо дизел-като стане нещо-200лв/мин, но постоянно нещо и има. Едни тъ.пи ремъци са 200-400лв. Астра-по-стара и почти не дава дефекти, освен реждата и е спартанска за мъже. Вектра-най-старата, най-яката, най-малко гори. На нея и се е чупило само делкото и даже не купих ново, а сложих от друга 2ра ръка. Понякога и сменям свещите и гуми-това е! И с другите марки е така и вносителите се побъркват от яд. Ако могат ще вкарат закон-до 10г
89
Анонимен
преди 3 годиниДо д-р Иванов"Абсолютен фейк е , че в България е пълно със стари автомобили."Къде? В центъра на помазаните софиянчета?