Снимка: БГНЕС

Коронавирусът доведе до бум в онлайн пазаруването. Но това даде поле за много нелоялни практики в сектора - фирмите или дълго време бавят пратките, или нямат капацитета да ги изпълнят, но искат заплащане, а някои дори начисляват такса коронавирус.

Какви са най-честите нарушения по време на извънредното положение и как са гарантирани правата на потребителите – коментирахме с председателя на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.

"Има само една фирма, която е използвала такса коронавирус. Всъщност, това е разговорен термин и означава, че търговецът вдигнал цената на предлаганата от него услуга, като се мотивира с настъпили затруднения в логистично естество, които са предизвикани от извънредната ситуация. Това, което е проблем, е, че в офиса, в който е извършена проверката, не е имало иформация за подобен тип разход. Тя е публикувана на електронната страница на търговеца", обяснява Маргаритов пред Bulgaria ON AIR.

По думите на Маргаритов, това е нелоялна практика и търговеца трябва да бъде глобен.

Какви са другите нелоялни практики на търговците вижте във видеото.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase