Снимка: Bulgaria ON AIR
fallback

Да се ограничи обхватът на лицата, които може да се пазят и обслужват от Националната служба за охрана. Това ще е дискусията, която ще коментират депутатите на 8 януари. Поводът за темата е поредния инцидент с кола на НСО, която този път блъсна дете в София.

След като е закарал секретаря на президента Румен Радев - Димитър Арнаудов, шофьорът блъснал 14-годишно момче на бул. "Драган Цанков" до столичния КАТ.

"Позицията на патриотичните формации в това Народно събрание и в предишните му формати винаги е била за ограничаване обхвата на лицата, които имат право да използват НСО. За нас тази служба е излишно раздута и охранява хора, които нямат причина да бъдат охранявани и обслужвани", заяви съпредседателят на патриотите Искрен Веселинов пред "24 часа" в отговор на въпрос трябва ли законът да се отвори и от обхвата му да се изключат висши чиновници.

В момента НСО охранява президента и вицето му, главния прокурор, премиера, но и други хора, свързани с националната сигурност, за които има заплахи. Те са тайна и се определят от междуведомствен съвет.
Отделно обаче съгласно правилника на службата транспорт се осигурява на цялата администрация на президентството, на всички министри, конституционни съдии, зам. шефовете на парламента, председателите на ВКС и ВАС и кмета на София.

В коли на НСО се возят и бившите премиери и шефове на парламента до 4 г. след сдаването на поста, както и чуждите гости с ранг на тези, които ползват транспортната услуга у нас.

"Не говорим само за случая със служителите на президенството. И в НС според нас няма причина зам.-председателите да ползват НСО. За мен и служителите на Конституционния съд нямат нужда от това, освен ако няма реална причина. Извън премиера, президента, председателя на парламента и може би част от министрите няма логика НСО да бъде натоварвана с толкова големи задачи, да поддържа такъв щат, автомобилен парк и т.н.", заяви Веселинов. Той бе категоричен, че патриотите имат готовност да повдигнат темата, но след ваканцията, за да има време "да обмислим малко предложенията и да направим дебати и по нея".

Oще по темата

От ГЕРБ вчера не взеха отношение, но неофициално има индикации, че управляващите единодушно ще подкрепят подобни промени. Засега не е ясен само обхватът им. Още повече че от Брюксел веднага по темата говори и премиерът Борисов.

Коли на НСО неведнъж са имали проблеми на пътя. С такъв автомобил катастрофира и шефката на парламента Цвета Караянчева през септември месец. Тогава служебният автомобил се удари с кола, шофирана от 31-годишна жена.

Съпругата на президента Десислава Радева също бе замесена в скандали с кола на НСО. Първият път шофьорът не включил специални светлини и патрулка ги преследва няколко километра. При втория инцидент служебна кола бе влязла обратно на движението на еднопосочната ул. "Фритьоф Нансен" в София, за да паркира пред бутик.


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

78

бай Иван

преди 4 години

Имаше един френски премиер,който със скутерчето си ходеше на работа! НСО да пази президрнт,премиер,председателя на. НС, няколко съдии и прокурори.За какъв *** харчим милиони за Доган.Да си го пазят ДПС? Пари нямало за пенсии,а за "добро утро и лека вечер " с теманета от НСО на разни временни депутати,част от които с купени гласове до кога?

77

do 76

преди 4 години

другарю, при манолова орязването беше политическо, наказателно, затова че не слуша, а на никой друг не му орязаха нали, на фънда да попиташ както каква е кметицата че е с такива привилегии, що не питаш отде накъде на омбудсман се орязват,а на кмет дават, щото е техен човек и е послушна.А ние такава власт да дава бонуси на послушни и да преследва критиците им не искаме, боко с шайката си да се маха да не го молим ние.

76

Анонимен

преди 4 години

Наивно е да мислим, че някой е склонен сам да си ореже НСО - привилегиите. Мая Манолова я отрязаха и тя тотално орева орталъка, в т.ч. и с БДЖ се возеше.

fallback