Снимка: Pixabay
fallback

От "Гражданска отговорност" ще има смисъл докато шофьорите карат. Пълното им изчезване обаче няма да настъпи скоро. Докато автономните автомобили не поемат круизконтрола, ще продължават да загиват стотици хиляди души в целия свят, смята Стоян Проданов, изпълнителен директор на ЗД "Бул Инс".

Според него всички жертви на пътя и пострадалите при катастрофи се нуждаят от адекватно обезщетяване, като в това е идеята на застраховката "Гражданска отговорност на автомобилистите".

Oще по темата
"Системата "бонус-малус" функционира вече 100 години и е изградена, за да донесе справедливост по отношение на това, че без прилагането на системата всички плащаме една и съща цена на гражданската отговорност. Тези, които по-често причиняват ПТП са равни с останалите шофьори“, обясни Проданов пред Bloomberg TV Bulgaria.

Гостът коментира, че сегашният вариант на "бонус-малус", сравнен с предходните два варианта, е най-добрият.

По думите на Проданов окончателното приемане на новия вариант на "бонус-малус" е нещо, което предстои да видим в резултат на обществената дискусия. Експертът е на мнение, че потребителите ще трябва да се нагодят към правилата, които се предлагат към наредбата. А именно -  колкото повече са нарушенията, толкова по-скъпа ще бъде гражданската отговорност.

Гостът спомена и за въвеждане на новаторско, експериментално решение, каквото не е прилагано досега.

"Навсякъде в световната практика концепцията за системата "бонус-малус" се основава върху застрахователната статистика, тоест заплатените щети. В момента тази статистика не участва във формирането на премията по системата“, каза Проданов.

Изпълнителният директор на "Бул Инс" сподели, че застраховката е обвързана с регистрацията на автомобила.

"Водачът и собственикът са носители на инфoрмацията за "бонус-малус". Отпада унаследяването на вината, която автомобила носи при прехвърляне", допълни още Проданов.

Целият разговор по темата вижте в сайта на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

21

Скептик

преди 4 години

Всичко е прах в очите как да си напълнят гушите. При това защо няма държавна застрахователна компания за ГО, а има шейсет мутренски застрахователи всички с администрация, офиси, автопарк, помещения за огледи.Как ще се оцени рискът от възрастта и от начина на поддръжка на автомобила? Ами нали си има технически прегледи. Който е минал значи е изправен. Няма как да вкарат в таблица всички фактори. Нито да се документират. Просто искат да се ОСВОБОДЯТ ОТ ЕКСПЕРТИЗАТА и да вземат пари на готово

20

Анонимен

преди 4 години

Трябва да стане цената като в западна Европа - 500 Евро нагоре.

19

Гацо Бацо

преди 4 години

Мента е в стихията си ,..но на следващите избори ще има само малос!....

fallback