fallback

Електрическите тротинетки подпалиха страстите у нас. Без електрически тротинетки на тротоарите, а само по велоалеите, ограничения на скоростта, задължителни каски и светлоотразителни жилетки - това са част от предложенията за нови правила, които да залегнат в пътния закон. Защо обаче разпалиха страстите у нас и само у нас ли?

Според проф. Иван Тодоров, професор по административно право, самата тротинетка е създадена за градска мобилност. "Трябва да се качиш на нея по всяко време от друго превозно средство, да се предвижиш донякъде и да я оставиш. Няма логика да нарамиш светлоотразителна жилетка, каска и да тръгнеш с метрото, след това на автобуса, след това да вземеш пак тротинетка“.

Проф. Иван Тодоров даде пример с Виена. "Да, има някои хора, които карат собствени тротинетки с каска по своя инициатива, подчертавам, по своя инициатива. Но тези, които се качват на масовите тротинетки на фирмите за мобилност, те не ползват такива неща. И това е идеята“, обясни той.

Тодоров е категоричен, че не може да се осигури мобилност на хората, ако се задължат да карат с каски и светлоотразителни жилетки. Според него гаранцията за безопасността е ограничението до 25 км/час. „Всички тротинетки – това е масова регулация, са ограничени до тази скорост. Имайте предвид, че колоездачите, като засилят, карат с 40-50 км/час. Няма никаква логика да ограничиш тротинетката до 25 км в час и да им сложиш каски“, коментира проф. Тодоров.

Владислав Стоицов, председател на Българска асоциация за електромобилност, обобщи данните. 7600 тротинетки са внесени у нас, спестени са 12 хил. тона въглеродни емисии, годишно тротинетката изминава 1200 км, като това е най-достъпното електрическо превозно средство. В същото време, цената е висока. Първоначалната такса е 1.50 лв., а всяка минута се заплаща по 30 ст. Владимир Тодоров, председател на Асоциация на пострадалите при катастрофи, допълни, че в момента се обсъжда и създаването на нови пътни знаци за тротинетките.

Целия разговор по темата гледайте в предаването "Брюксел 1“, днес от 17.30 часа, по Bulgaria ON AIR=

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

35

Анонимен

преди 4 години

Викам да остаим природата да си свърши работата... Нека троткаджиите карат без каски, без жилетки, ако щат по магистрали, по полета и паланки, у задръствания и в насрещното, НО с едно условие: ако им се случи нещо фатално да бъдат виновни сами за последствията от малоумното си държание + да плащат щетите на други пострадали.

34

Митев

преди 4 години

Колкото по сложно толкова по добре.Това е България! познайте за кого,за бюрократите и държавния рекет разбира се, хората които обичат да си опростяват живота отдавна си тръгнаха от тази държава остана само "електората",та те и за хора ни нямат тука по тия географски ширини.......

33

Анонимен

преди 4 години

Въпроса изобщо не е в екологията или цената - времето е безценно и висенето ми в задръстванията не се отразява добре, та дори и да съм в кола за 100к.

fallback