Снимка: Pixabay
fallback

Повече практика и по-малко теория за бъдещите шофьори. Това гласят промени в шофьорските курсове, разписани от образователния министър Красимир Вълчев. Задължителните часове по кормуване за кандидат-шофьорите ще се увеличат от 31 на 42 часа. Но времето за теория е намалено с 14 часа, съобщи Йонко Иванов, председател на Съюза на инструкторите по авто-мото подготовка.

С промените ще стане задължително карането извън града и то поне 6 часа. От тях минимум 3 трябва да са магистрала, скоростен път или участък с интензивен трафик.

„Не е тайна, че обучението на курсисти минава по пет улици в един голям град. На тези пет улици е изпитът, на тези улици е курсът. А след това като вземем книжката, само на тези пет улици ли караме”, запита Красимир Георгиев, председател на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България.

С промените всеки кандидат за книжка ще кара най-малко 10 часа по улици и булеварди с голям трафик. Поне 2 часа ще се шофира в мъгла и през нощта, съобщи "Нова тв.

„Дори ако по време на обучението самият курсист стигне до извода, че когато не се чувства подготвен, по-добре е да не тръгва на път, смятам, че това ще бъде изключително полезно”, заяви Таня Михайлова, зам.-министър на образованието.

От бранша пресмятат, че увеличението на часовете зад волана ще се отрази на цената на курса. Очаква се той да стане около 1000 лв. „Ако се увеличат задължително с 12 часа, приблизително цената ще хвръкне между 200 и 300 лева нагоре”, обясни Борис Гаврилов, председател на Български автомобилен съюз.

„Цената на курса няма да се увеличи. Увеличава се броят на часовете, което ще доведе до нова цена на курса”, заяви Йонко Иванов, председател на Съюза на инструкторите по авто- мото подготовка.

„И в момента имаме обучение на автомагистрала – 3 часа. За да излезем от София, ни трябва поне 1 час, останалите 2 часа, когато нямаме пътен възел на такова разстояние, че да се върнем, нарушаваме нормативните уредби и затова не се прави. Отделно автопаркът е амортизиран и хората предпочитат да не се кара бързо, защото колата може да се разпадне на съставни части”, коментира Иванов.

„Часовете се увеличават и се дава на хората възможност да придобият повече опит. А една сума от 150-200 лева не играе никаква роля, защото цената на един калник и един автомобил, когато неволно го чукнете е 250 лева най-малко”, заяви още Йонко Иванов.

Обсъждането на новите правила продължава.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

37

тоти

преди 4 години

Тоя Йонко ли къв е пълен ***.каде видя стари У коли...явно в неговия парк.Некадърници се навъдиха с дипломи и обучават децата без сами да познават правилата и пълнят гуши на ДАЙ да вземат испитите ...има школи коиту наистина се учиш и сам си вземаш испитите !!

36

Анонимен

преди 4 години

"обучението на курсисти минава по пет улици в един голям град."Що за глупости? В София те обучават да караш в няколко квартала, а изпитът е по улиците на цял квартал, но понякога може да излезе и извън квартала. Какви 5 улици?

35

Шофьорландия

преди 4 години

В нашата мила Родина всеки може да стане "водач на МПС' и почти никой не може да притежава оръжие за самоотбрана.Защо е така-защото ние избираме!Какво избираме - ами от Демократите - свободията всеки да има трошка и да мисли,че е щастлив, а от държавите с диктатура - невъзможността да защитиш себе си и ценностите свои и на обществото.Кой господин Цацаров е по-опасен-една мутракеса с 3 тонен джип 500 коня или гражданин искаш да брани дома си?Кой убива повече хора ?Вечен си Бойко!!!

fallback