Кадър: Bulgaria ON AIR

Строителството на тунел "Железница" от АМ "Струма", както и на пътните участъци непосредствено преди и след него, започна. Съоръжението ще е с дължина около 2 км и ще бъде най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас.

Изпълнението е обособено в три части - тунелът, пътя преди и след него, за да може на обекта да се работи едновременно и да завърши в срока на Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г.

Междувременно стана ясно, че ЕК е изискала допълнителна информация за пътя през Кресненското дефиле.

"Отсечката в този участък е доста тежка заради геоморфоложките и геоложките условия, както и редица други климатични фактори, определящи изграждането на подобни съоръжения. А за съжаление, дори и след като вече тече крайната процедура за изграждането на т.нар. "източен вариант", по който ще мине пътят от Кресна за София, споровете по темата продължават", коментира в студиото на "Денят ON AIR" геологът доц. Кирил Ангелов.

По думите му става въпрос за стотици милиони левове. А под натиска на екоактивистите, с цел опазване на околната среда, се е минало през редица варианти.

"Колкото повече се отлага строителството на подобни съоръжения обаче, толкова по-скъпи стават те", категоричен бе геологът.

Той подчерта, че след пожара на АМ "Струма" условията за строеж ставали все по-сложни.

Пред Bulgaria ON AIR доц. Кирил Ангелов коментира още темата "Балкански поток" и срока за изпълнението му.

"Балкански поток" може да бъде изграждан в различни участъци от различни изпълнители. Проблеми безспорно ще има. Ако е налице добра строителна организация обаче, посочените срокове могат да бъдат спазени", каза гостът в студиото на Ганиела Ангелова.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase