Снимка: БТА
fallback

Камионът с български номера във Великобритания, в който бяха открити 39 тела, не е влизал в България след регистрацията си в страната ни през 2017 г. година. Това съобщи говорителят на външния министър Иван Димов.

Той допълни, че регистрацията на превозното средство е варненска.

„Камионът е с варненска регистрация, освен регистрацията няма нищо, което да свързва престъплението с България. По данни на МВР след регистрацията на камиона, която е била през 2017 г., той е регистриран от фирма, собственост на гражданин на Ирландия – той веднага е напуснал територията на страната и повече не се е връщал в България”, каза Димов пред bTV.

Междувременно във Великобритания започна идентифицирането на 39-те тела, които бяха открити в камион в графство Есекс.

Oще по темата

Какво е причинило смъртта им според експерти? Контейнерът на камиона е бил хладилен, казва шефът на Асоциацията на автомобилните превозвачи на Великобритания Ричард Бърнет. Температурата вътре в него при превоз на замразени продукти може да се намалява до минус 25 градуса. Ако хора биват транспортирани при подобни условия, то това е можело да „доведе до неминуемата им смърт за кратко време“, убеден е експертът.

Коментирайки ситуацията пред радио Sputnik, служителят в логистична фирма Афтореф Кирил разказа, че температурата в контейнера може да се регулира. Той предложи своя версия за случилото се.

"Задачата на хладилния агрегат е да се поддържа определен температурен режим за товара по време на пътя, инсталацията се включва и изключва, шофьорът може да следи температурата от кабината. Възможно е обаче в дадения случай да е имало стационарна инсталация, която се включва не от кабината на шофьора, може да е бил включен някакъв тъмблер и тя да е работела през цялото време на охлаждане“, предположи специалистът.

Експертът от Международния институт по хуманитарно-политически изследвания Владимир Брутер от своя страна изрази мнение, че става дума най-вероятно за нелегални мигранти, при транспортирането на които трагичните случаи не са рядкост.

"Що се отнася до трагичните случаи, то те стават, тъй като условията, при които се прехвърлят мигрантите, са много далеч от подходящите за човека. Напълно е възможно на тях просто да им е свършил кислородът в онзи тайник, където са се намирали те и всички да са загинали от недостиг на кислород. Те не могат да излязат навън или поне да съобщят, че нямат кислород. Подобни случаи вече е имало. Ако това е било така, е нужно щателно полицейско разследване“, каза Брутер.

Междувременно британските власти установиха откъде е дошъл камионът с българска регистрация. Контейнерът е пристигнал с ферибот за товарни превози от белгийското пристанище Зебрюге в пристанището Пърфлийт, което е в устието на река Темза и на практика е предградие на Лондон. Това е станало във вторник малко след полунощ.

Предната част на камиона е дошла от Северна Ирландия, прикачила е контейнера и след това се е изнесла към градчето Грейс в графство Есекс, което е недалеч от Пърфлийт и около час по-късно на паркинга на публичния комплекс е повикана полиция и линейки и е установена трагедията.

Белгийската прокуратура също започна разследване. Властите се опитват да установят дали и за колко време камионът е пътувал през страната.

25-годишният шофьор остава в ареста по подозрение в убийство. Британски медии съобщиха, че името му е Мо Робинсън и е от Северна Ирландия.

От полицията в Есекс завиха, че главен приоритет е идентифицирането на жертвите, но процесът ще бъде труден и дълъг.

Полицията е много внимателна с подобна информация, не бърза и не се гони сензация. Вчера дълго време бе избягвано да се каже, че камионът е с българска регистрация. Това вероятно е вследствие на известното объркване, настъпило при изясняването кой е собственикът на камиона и на ремаркето.

Основната версия на британската полиция е, че загиналите са жертва на трафиканти на хора. Разследва се "трафик на хора", но властите все още не потвърждават категорично тази версия.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

74

муспи

преди 4 години

Щом така истерично се набляга на "българска регистрация", значи гешефта е еврейски.

73

ех

преди 4 години

Излязоха от зоната си на комфорт. Колко беше яко- мяташ го на България и готово- чиста работа- и въпроси няма. Журналистите готови вече с фейка- а и ползица има, че нали България иска шенген, а сега таман да ни отрежат...

72

Анонимен

преди 4 години

"Леките и товарните автомобили, ..., когато са регистрирани като нови, подлежат на преглед за първи път на третата година от първоначалната регистрация. Следващият преглед е на петата година."

fallback