Снимка: Bloomberg TV Bulgaria
fallback

Проблемите на изпадналата във фалит британска компания Thomas Cook датират от месеци. Туроператорът имаше голям ликвиден проблем. Трябваше да се използват по-стриктно сроковете за плащане. В близките месеци ще се разбере в какъв размер ще бъдат загубите. Като цяло конюнктурата сред туристическите компании не е особено благоприятна. Това мнение изрази Димитър Попов, член на УС на АБТТА, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

Oще по темата

Фалитът на "Томас Кук" – знак за опасностите занапред

В резултат на презастрояването и свръхпредлагането на леглова база наши хотелиери са притиснати до стената и са принудени да приемат клаузи с такова плащане, спомена Димитър Попов.

Има законови промени, които е добре да се знаят. Както в Западна Европа, в Дания например, има застраховка трета страна при фалит на авиокомпанията, посочи гостът.

"Българските хотели ще са големите губещи от фалита на Thomas Cook. Хотелиерите могат да бъдат обезщетени за тези нощувки от момента на фалита до момента на заминаване".

Димитър Попов смята, че Министерството на туризма у нас отдавна трябваше да информира бранша за рисковете и да се вземат превантивни мерки.

Печелившите компании ще се отделят и ще започнат да оперират както досега, твърди гостът.

Попов определи, че цената на горивата, както и Брекзит и топлото лято в Северна Европа са били факторите, които са способствали за влошената конюнктура на пазара при туристическите компании.

"Пазарът става фрагментиран и всички туроператори започват да търсят различни ниши, за да оцелеят. Велотуризмът, например, отчита 30% ръст в световен план през 2017-2018 г.".

"Конкуренцията между нискотарифните превозвачи става все по-силна", спомена Димитър Попов, уточнявайки, че цените зависят най-силно от цената на горивото.

Разговорът с Димитър Попов вижте тук

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

18

Анонимен

преди 4 години

Че това са нормални практики! тези са много боси! Я да питат производителите какви са им договорите с големите търговски вериги? И кога им се плаща? Керафур като се скапа някой да помогнана на вносители и производители. Да плакаха по медиите? Тези всяка година реват заедно с арендаторите. Аман от свещенни крави! Има си риск и се поема. Да не говорим, че получават и авансово пари преди сезона!!! За това мълчат!

17

Анонимен

преди 4 години

Ако бизнесмените с ланци и бели поршета знаеха как наистина се прави бизнес, изобщо нямаше да реват като ощипани. Общо взето е като в оня стар соц виц - "га яде кибапчетата не рива, сега що ревеш?". Нито държавата, нито служителите, нито туристите са ви длъжни. Предлагайте качествено обслужване, изгодни условия, чисти помещения, прясна храна и не дънете чалгията на макс. Лесно, ако имаш поне малко мозък. То пазарна икономика със социалистическо-мутренски манталитет трудно се прави.

16

Американ

преди 4 години

Глупостта с презастрояването е от части на глупаците с хотелите, от части на алчните подкупни общинари, раздавали разрешения за строеж.

fallback