Снимка: Pixabay
fallback

"Със сигурност ще има по-големи регулации по пакет „Мобилност“, но е важно да не са катастрофални за бранша+, това каза пред радио "Фокус" изпълнителният директор на Камарата на автомобилните превозвачи Димитър Димитров.

Той обясни, че вече са въведени нови регулации, увеличен е броят на документите, които шофьорът трябва да носи, да се предоставя информация къде водачите почиват и колко часа е шофирал. Димитров добави, че връщане на тежкотоварен автомобил на всеки 4 седмици би довело до изчезване на голяма част от българската автомобилна флотилия, която изпълнява курсове в Европа. Той припомни, че българските превозвачи генерира 17% от БВП на страната, който в резултат на рестриктивно европейско законодателство ще бъде изгубен.

“Загубите ще са много големи. Ние изчислявахме, че при най-тежкия сценарии със сигурност около 80% от сега действащите фирми и флотилия въобще няма да ги има, тъй като българската икономика има нужда максимум. Няма какво да се лъжем - при така зададените параметри ако бъде приет пакетът трябва да обвърже флотилията на всяка една държава с износа и вноса съответно в страната. От там насетне България няма нужда от повече от 5 хил. тежкотоварни автомобили. В момента има около 65 хил., които са ангажирани с международни превози.“, допълни директорът на камарата.

Димитър Димитров каза още, че с приемането на пакета ще изчезнат „евтините“ превозвачи, а цените ще се вдигнат, което ще доведе до поскъпване на голяма част от свързаните с транспорта стоки.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

36

За поскъпването

преди 4 години

Цените на по-голямата част от стоките general cargo (стоки за масово потребление) така или иначе в България са по-високи, отколкото в Западна Европа. Брой моцарела в Германия струва около 0,70 ?, а тук се продава за около 3 - 3,50 лева. Тук би следвало да се намали маржа печалба.При транспорта увеличението на цената на километър всъщност ще изравни цената, на която работи източноевропейският превозвач, с тази, на която работи западноевропейският превозвач.

35

Пенсионер тираджия

преди 4 години

До Я па ти..Леглата са за почивка/спане. Кабината на камиона в никакъв случай не е за целогодишно обитаване. По твойта логика фирмаджията трябва да има домова книга за креватите в камионите?! Я па он!А тези правила не се ли отнасят и за западняшките фирми, а?Като се прибави и размера на ОФИЦИАЛНИТЕ заплати на шофьорите, излиза, че сами се натягаме да сме второ качество.

34

А сега сериозно

преди 4 години

Очаква ли се да остане изискването за 45-часова пауза извън кабината на камиона?Ако да, как ще бъде решена липсата на достатъчно хотели около магистралите, защото с камион 40 тона в центъра няма как, а също така и на липсата на достатъчно охраняеми паркинзи.От гледна точка на ЧМР застраховка, покритие на липси на стоки ще има ли ако по време на такава пауза, шофьор е извън кабината, камиона е паркиран на бензиностанция, която обаче не е охраняема и се случва кражба.

fallback