Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg
fallback

Електрическите  тротинетки стават все по-популярни в големите градове по цял свят, в това число и у нас, което предизвиква много дискусии. Основната е дали те трябва да бъдат регистрирани като обичайни превозни средства и съответно хората, които ги управляват да притежават необходимия лиценз и да носят отговорност за действията си.

Оказва се обаче, че проблемът с тротинетките на ток не е само с правилника за движение по пътищата. Група учени от Университета на Северна Каролина проведоха изследване, в което доказват, че те тези превозни средства са по-вредни за околната среда, отколкото е общественият надземен транспорт, ако той е напълно натоварен, пише Automedia.

Резултатите от изследването бяха публикувани в списанието Environmental Research Letter.

Учените са взели под внимание изхвърлените в атмосферата вредни емисии (СО2), които са нужни за производството на електроенергия за скутерите, а също така и въздействието на материалите, използвани при тяхното производство,  транспортиране и събиране (в много градове те се дават под наем и съответно се оставят на различни места, което налага тяхното прибиране от фирмата, чиято собственост са). Оказва се, че електроенергията за тяхното зареждане е най-малкият проблем.

"Най-вредни за околната среда са материалите, от които се прави транспортното средство - метал и пластмаса. Те нанасят повече вреда, отколкото самото зареждане. Друг проблем е транспортирането на скутерите до зарядните станции, които на свой ред работят на пълно натоварване по цяла нощ. Повечето тротинетки не са с напълно разредена батерия, но въпреки това се товарят на товарни автомобили, които ги карат до зарядните станции, а тези машини също отделят вредни емисии", коментира един от авторите на изследването Джеремая Джонсън.

Изследователите са направили и любопитна класация на превозните средства, в която показват какви вреди нанасят те на околната среда. Оказва се, че използването на скутер (тротинетка) за придвижване в града е по-вредно, отколкото това на пълен с пътници дизелов автобус.

"Скутерите са ефективно решение на задръстванията в града, но не и на екологичните проблеми, тъй като те не оказват чак такова въздействие върху околната среда от страна на градската транспортна система, колкото се опитват да ни ги представят техните производители, както и компаниите, които ги дават под наем", е заключението на учените.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

113

42

преди 4 години

До 116Да, ама колко пътници вози автобуса и прави постоянни курсове и колко извозва една тротинетка. Освен това един автобус може да се експлоатира 20-30г. Намериха се много гратисчии да им плащаме и тока по Ел. станциите, и такива мислители като теб.

112

Мен

преди 4 години

Тази статия е поредната тъпотия на тема "ел. скутери". Сравнява се, пълен автобус по пътищата с производството на скутер Що не сравнят колко ресурси се изразходват за производствато на автобус ( стомана, пластмаса, гума и т.н.) и средното изхвърляне на вредни емисии в сравнение на ел скутер. Аман от леймъри!

111

LosHo

преди 4 години

Не се карайте до 10г половината от транспортните средства по света ще са на електричество, а не на твърдо гориво! Те и навремето каруцарите са се вайкали как колите с вътрешно горенв им се пречкат по каруцарските пътища ама ... сега каруци няма, освен в София разбирасе ;) Шегата на страна всичко това е естествена еволюция и технологична революция!

fallback