Снимка: БулФото

Към 500 милиона лева ще вложи БДЖ в ремонт на вагони и локомотиви и в купуване на нови влакове за 7 години, които се броят от сега. Това заяви шефът на борда на директорите на холдинга Григори Григоров пред 24 часа.

По думите му, толкова ще струва преходът на железницата от ниски скорости към 160 км/ч.

Общо става дума за мотриси и вагони с 4 000 седалки, по 25 000 евро едната. Това са 100 милиона евро. Очакванията са първите доставки да дойдат през 2022 година. Вагоните са за дълги разстояния и целта е да бъдат комфортни за пътуване - освен седалките, в които да се престои 4-5 часа, те ще разполага с интернет и мултимедия.

Още по темата
Във влаковете, които са композирани с новите вагони, може би ще има бистро, разказва Григоров. По думите му, това няма как да стане в мотрисите, но там може да има ъгъл с кафе машина.

Преди обаче да започнат да пристигат новите вагони и мотриси, предстоят ремонти на дейстащия в момента подвижен състав на БДЖ. Те включват обновяване на 227 вагона, а окончателният срок за приключване е 2021 година и ще струва около 52 милиона лв.

В момента "БДЖ Пътнически превози" разполага със 730 вагона, от които едва 300 са в движение, а 400 са стари и неизползваеми. За да изпълняват графиците си, тоест да не карат пътниците да чакат по гарите, трябват поне 350 вагона, затова от холдинга разчитат да набавят още поне 30-40 вагона, вероятно втора употреба. Водят се разговори с немската железница "Дойче бан" и ще струват между 3 и 5 милиона евро.

Другият основен проблем през железницата, който шефът на борда на директорите откроява, е недостигът на локомотиви. Предвижда се модернизация на 30 локомотива на "Шкода", което включва и електрическите системи, което ще направи развиването на скорост до 160 км/ч.

В заключение Григори Григоров обясни, че 380 млн. от тези 500 млн. лева са вече осигурени. Разчита се на 40 млн. капиталов трансфер от държавата за всяка година за общо 7-те години, как и на 100 млн., отпуснати от Министерски съвет през 2018 година за нов подвижен състав. Железницата, тъй като вече няма дългове, ще кандидатства за еврофинансиране, което е между 50 и 100 милиона евро.

Припомняме, че през апри 2018 година правителството отпусна 104 млн. лв. на Българските държавни железници, с които компанията да покрие своите дългове. Сумата трябва да бъде възстановена до 28 декември 2020 година.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase